Afbeelding
Foto: helllo amaryllis

Flitsende kick-off Amaryllisseizoen

Algemeen

Afgelopen donderdag 21 oktober werd het Amaryllisseizoen officieel ingeluid met een ludieke actie. Exporteurs in Aalsmeer, Naaldwijk en Rijsburg werden bezocht door vier mobiele Amaryllis photobooths. De toer langs 50 exporteurs is onderdeel van de promotiecampagne ‘Hello it’s me Amaryllis’ waarin de diversiteit van het Amaryllisassortiment wordt benadrukt door de seizoenen heen.

In de vroege ochtend vertrokken vier herkenbare Amaryllisbusjes. Volgeladen met boeketten met verschillende Amaryllisen en een achterklep-photobooth had deze mobiele eenheid het doel om 50 exporteurs te bezoeken en verrassen. “Voorheen nodigden wij altijd verkopers van de handel uit om naar onze Meet&Greet te komen, maar door de omstandigheden van de afgelopen tijd was dit natuurlijk niet meer mogelijk”, vertelt promotiecommissielid Gerrianne Boers. “Als promotiecommissie hebben wij dit als kans gezien om langs te gaan bij handelspartijen met een ludieke actie. De mobiele photobooth - die we in vier verschillende busjes hebben opgebouwd - toont ruim 25 variëteiten. Het is een aantrekkelijke wand om foto’s voor te schieten, die via social media gedeeld kunnen worden. De actie is voor ons een uitgelezen kans om het gesprek aan te gaan met handelspartijen.”

Assortiment in de aandacht
“Ons doel is om het brede assortiment van Amaryllis te laten zien gedurende het gehele verkoopseizoen van herfst, winter tot aan het vroege voorjaar. In totaal bestaat het assortiment uit ruim 130 verschillende variëteiten. Elke bloem heeft zijn eigen vorm, kleur en grootte; geen één is hetzelfde,” aldus Broers. De mobiele photobooth is daarnaast op de weg ook een eyecatcher door de herkenbare bestickering. “Je gaat hem het hele seizoen nog terugzien op de weg. Je kunt dus nu dus écht niet meer om Amaryllis heen; hello it’s me!” benadrukt het commissielid.


De promotiecampagne is een initiatief vanuit de snij-amarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant