Rick en Karolien Tesselaar, allebei met hart en ziel bezig voor het prachtige product Alstroemeria.
Rick en Karolien Tesselaar, allebei met hart en ziel bezig voor het prachtige product Alstroemeria. Foto: Ja'eli van Beveren

Van groen in de kas tot kleurrijk op tafel

Algemeen Growers pride

‘Van groen in de kas tot kleurrijk op tafel’ is het verhaal dat de productgroep Alstroemeria graag doorvertelt in de hele keten tot en met de consument. Deze slogan maakt deel uit van de promotiecampagne Every Alstroemeria die vorig jaar is gestart.

Door Wilma van Velzen

“De campagne Every Alstroemeria komt voort uit het promotieplan 2020-2022”, zegt Karolien Tesselaar. “Every slaat op ieder seizoen, ieder moment, iedere dag en in elk huis ongeacht welk interieur.
Deze vier bullets nemen we steeds in de campagne mee. Je krijgt dan Every moment alstroemeria of Every day alstroemeria wat prima opstapjes zijn om het verhaal over alstroemeria te vertellen.
De focuslanden zijn Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, waarbij de uitvoering is neergelegd bij de promotiecommissie Alstroemeria en marketingbureau Purple Wire.”
“Door Purple Wire is Facebook met alle campagnenieuws ingericht en nieuw is dat zij ook Instagram hebben meegepakt. Alleen het plaatsen van berichten is immers niet voldoende, je moet ze ook promoten om ervoor te zorgen dat ze goed bekeken worden. Het kost veel tijd en aandacht om het aantal volgers en interactie te vergroten. Dat gaat niet vanzelf, maar het geeft resultaat. Inmiddels zien we dat alstroemeria online meer wordt bekeken.”

Everyaslstroemeria.com

Karolien vertelt ook dat alstroemeria sponsor is van het Eurovisiesongfestival in Rotterdam. “Heel spannend als onze bloemen daar te zien zijn. Het bereik is groot. Daarnaast hebben we een nieuwsbrief opgezet voor de handelshuizen. Samen met de handelshuizen kijken we hoe we hen kunnen helpen met het juiste verhaal over alstroemeria om aan hun klanten te vertellen. Extra ondersteuning biedt onze nieuwe website everyalstroemeria.com Deze is gericht op de kopers en als bloemisten denken dat is een mooie alstroemeria of florinca dan kunnen ze via de website direct doorklikken naar het handelshuis van hun keuze. Op die manier versterken we elkaar in de keten.”

Florinca

“Hoe vaker een consument een product ziet hoe meer deze is geneigd het product te kopen. Wat we met de campagne ‘Van groen in de kas tot kleurrijk op tafel’ willen vertellen is dat dit kleine groene bloemetje straks zoveel kleur heeft. Dat die ene steel zoveel bloemen heeft is nog te veel onderbelicht en ik ben ervan overtuigd dat we hier nog heel wat markten mee kunnen winnen.

Naast alstroemeria hebben we ook de florinca. Dit product is kleiner maar wordt ook meegenomen in de promotie. Echter, wel met een eigen benadering en campagnenaam Pure Florinca met de ondertitel ‘When elegance come naturally’. Het plan is Singlesday te koppelen aan florinca.”

Vriendschapsdag

“Groot uitpakken met alstroemeria doen we met Vriendschapsdag op 30 juli. Alstroemeria staat symbool voor langdurige vriendschap en wordt daarom de bloem van de vriendschap genoemd.
Een gelegenheid bij uitstek om extra kleurrijke alstroemeria boeketten in het voetlicht te zetten. We hopen we dat bloemisten Vriendschapsdag oppakken om de consument tot de aankoop van alstroemeria te verleiden.
Behalve dat alstroemeria vaak gebruikt wordt als vulbloem zijn ze ook prachtig als monobos. Zeker met de zware takken van nu en hun spectaculaire kleuren een eyecatcher in iedere vaas!”

Prachtige volle kleuren.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant