Logo bloemenkrant.nl
Foto: BBH

‘Blijf stralen’ voor herstel sierteeltsector

Vanaf 19 april start ‘Blijf stralen’, een nieuwe promotiecampagne voor Europese bloemen en planten. De drie weken durende campagne wordt mogelijk gemaakt door een noodfonds van de EU. Deze is bedoeld voor het herstel van de sierteeltsector, die flinke klappen kreeg door de coronacrisis. Het doel van de campagne is dan ook om de verkoop van Europese bloemen en planten dit voorjaar te stimuleren.

Boodschap en doelgroep

In de ‘Blijf stralen’ campagne zien we dat bloemen en planten vele uitdagingen ervaren tijdens het groeien en bloeien. Maar ondanks dat, zien we ze altijd weer terugveren en zich oprichten naar de zon. Als bloemen en planten dat kunnen, dan moet het ons in de huidige situatie toch ook lukken? De eenvoudigste manier om geïnspireerd te raken door de positieve energie van bloemen en planten is om ze zelf in huis te halen. Blijf stralen met bloemen en planten uit Europa. De voornaamste doelgroep? Mannen en vrouwen tussen de 25 en 54 jaar.

Middelen

De kleurrijke campagne wordt uitgerold in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, België, Bulgarije, Denemarken en Nederland. Consumenten in zeven Europese landen krijgen de positieve boodschap van de campagne via tv, YouTube, radio en op de winkelvloer. Via tv, YouTube Masthead, YouTube TrueView en radio worden deze consumenten drie weken lang geïnspireerd en gestimuleerd om bloemen en planten te kopen. Voor detailhandel is er POS-materiaal beschikbaar. PR en social media worden per land bepaald, de afzender van de campagne is de Europese sierteeltsector.

De sierteeltsector is in 2020 hard geraakt door de coronacrisis en krijgt voor de campagne daarom financiering uit het noodfonds voor de Europese landbouwsector. De campagne is geïnitieerd door zes samenwerkende Europese sierteeltpromotie-organisaties.

nb: In Frankrijk start deze campagne op 12 april.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden