Voorjaar begonnen bij GROEN-Direkt
Logo bloemenkrant.nl
Foto: groen-direkt

Voorjaar begonnen bij GROEN-Direkt

Als gevolg van COVID-19 organiseerde de grootste groene marktplaats van Europa GROEN-Direkt geen Voorjaarsbeurs, maar de Voorjaar Showroom. Deze startte op dinsdag 2 februari en heeft een flexibele duur zodat alle geïnteresseerde handelaren en inkopers van tuinplanten op een verantwoorde manier het gigantische aanbod kunnen bekijken.

De aangepaste editie van de Voorjaar Showroom van GROEN-Direkt had een lager aantal bezoekers dan de gewoonlijke tweedaagse beurs. Door de huidige COVID-19 maatregelen konden 50 bezoekers per dagdeel uitsluitend op afspraak de showroom bezoeken. Om extra bezoekmogelijkheden te creëren, is de Voorjaar Showroom verlengd tot eind februari. Ondanks de aanpassingen is GROEN-Direkt zeer tevreden over de eerste dagen.

Uitzonderlijk resultaat

Veel bezoekers wisten de weg naar GROEN-Direkt namelijk ook digitaal te vinden. Hierdoor is de verkoop tot nu toe zelfs bijna gelijk aan de omzet van de Voorjaarsbeurs van afgelopen jaar. Vooral Oost-Europese en Scandinavische landen hebben goed ingekocht. Externe invloeden zoals de Brexit, de huidige voorzichtigheid van tuincentra door de aanhoudende lockdown en het winterse weer blijken beperkt effect te hebben gehad op de verkopen. Dit ervaart GROEN-Direkt als een uitzonderlijk resultaat, dat zeker door het mooie assortiment komt dat samen met de kwekers is neergezet en door de hogere prijsniveaus van producten.

Digitaal Product Promotie Plein
Het digitale Product Promotie Plein was nieuw dit jaar: een combinatie van een fysiek onbemande en digitaal bemande stand. Hierdoor konden bezoekers het aanbod van kwekers fysiek bekijken en op een laagdrempelige manier online een-op-een contact met de kweker leggen. Ook via de webshop kon het vernieuwde Product Promotie Plein bezocht worden.

Hardlopers
Het uitgebreide assortiment van de Voorjaar Showroom bestond onder andere uit mediterraan aanbod, nicheproducten en leuke nieuwe partijen. Binnen de productgroepen deden vooral de vroege voorjaarsproducten goede zaken, met hardlopers zoals Acers en Mangolia’s. Op basis van de verkoopcijfers bleek ook de Buxus dit jaar weer populair te zijn.

GROEN-Direkt gaat door met het organiseren van wekelijkse monsterpresentaties, afhankelijk van de dan geldende COVID-19 richtlijnen. Bezoekers kunnen uitsluitend op afspraak het nieuwe en actuele aanbod fysiek bekijken.

Het is ook altijd mogelijk om op afstand tuinplanten in te kopen via de webshop van GROEN-Direkt. Hier is het gigantische aanbod van ruim 5.500 monsterpartijen met actuele monsterfoto’s op een overzichtelijke wijze te bekijken en te bestellen. Een inlogcode kan gemakkelijk aangevraagd worden via info@groen-direkt.nl.

Het (online) aanbod van de Voorjaar Showroom bestaande uit 5.500 monsterpartijen, concepten, mediterraan aanbod én het digitale Product Promotie Plein is tot eind februari te bezoeken.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden