Afbeelding
Foto: BBH

BBH houdt bloemen en planten top of mind in coronacrisis

Algemeen

Bloemenbureau Holland wil de consument ook in deze moeilijke periode stimuleren tot de aankoop van bloemen en planten.

Afgelopen week is BBH daarom druk bezig geweest met het opstarten en uitvoeren van een aantal activiteiten. Zo is samen met Royal FloraHolland en de VGB invulling gegeven aan de succesvolle Weggeefactie van bloemen aan de zorg, wat veel regionale en landelijke media-aandacht heeft gekregen.

Publiekscampagne
Op dit moment wordt gewerkt aan een publiekscampagne die erop gericht is om ook tijdens de corona-crisis de aandacht van de consument voor bloemen vast te houden. De planning is dat de campagne op heel korte termijn ‘live’ gaat. In de vier kernlanden zal de campagne per land op verschillende manieren via (social)media worden aangejaagd, afhankelijk van de mate van beschikbaarheid van product in de diverse verkooppunten per land.

Daarnaast ondersteunt BBH kwekers(groepen), handelspartijen en verkooppunten met richtlijnen, aanbevelingen en suggesties om in deze crisistijd op een relevante en stimulerende manier over bloemen en planten in hun eigen middelen te communiceren.

Flowers4Oxygen
Het Bloemenbureau is momenteel ook aangesloten bij Flowers4Oxygen en is gevraagd om vooral in de buitenlanden te helpen met het realiseren van extra media-aandacht. Ook is er overleg met verschillende retail-organisaties om gezamenlijke acties op te zetten. Bovendien is BBH voortdurend in gesprek met PSP’s en handelsorganisaties die BBH benaderen voor samenwerking, suggesties of creatieve input op verschillende onderwerpen.

Alle medewerkers van het Bloemenbureau gaan er vol voor om consumenten te blijven benaderen met positieve boodschappen over bloemen en planten. Ook BBH zet alles op alles om samen met de sector uit deze moeilijke periode door te komen.


Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant