Afbeelding
Foto: floralife

FLORALIFE® lanceert duurzaamheidsinitiatief voor 2025

Algemeen

Floralife®, onderdeel van de Smithers-Oasis Company, lanceert zijn duurzaamheidsinitiatief voor 2025.

Het duurzaamheidsinitiatief is een langetermijnplan waarmee het bedrijf de principes van het verminderen, hergebruiken, recycleren en respecteren op vier gebieden wil toepassen: water, innovatie, productie en consumptie en klimaatactie.

"We hebben dit plan opgesteld om onze invloed op de planeet en de samenleving aan te pakken. We leggen hierbij de nadruk op drie hoofdpijlers van duurzaamheid: het milieu, de economie en het maatschappelijk verantwoord ondernemen", verklaart Jim Daly, Vice President van FLORALIFE®/Grower Global Operations and Corporate Research.  
  
Duidelijke doelstellingen
Het initiatief staat onder leiding van Mark Allen, productmanager van FLORALIFE®, die een certificaat in Business Sustainability Management behaalde aan de Universiteit van Cambridge. Ruim een jaar geleden erkende het team de noodzaak van een pertinent duurzaamheidsplan met duidelijke doelstellingen en ging het aan de slag om het initiatief uit te werken. 
"Ons duurzaamheidsplan voor 2025 zal ons in staat stellen verantwoording af te leggen", zegt Daly. "Het legt vast waar we staan en wat we de komende vijf jaar willen bereiken, maar is tegelijkertijd flexibel genoeg om ons te laten inspelen op de veranderingen in de sector."

Lopende projecten
Hoewel het plan doelstellingen op lange termijn bevat die voortdurend zullen worden beoordeeld, lopen er nu al enkele projecten om de vooropgestelde prestatie-indicatoren tegen 2025 te halen. Een paar voorbeelden van deze projecten: 
• Alternatieve verpakkingen ontwikkelen om een einde te maken aan wegwerpplastic, zoals een gevarieerd en duurzaam folie-assortiment dat voldoet aan de duurzaamheidspijlers én de behoeften van de klant.
• Bloemenvoeding in herbruikbare verpakkingen verschepen om de circulaire economie mogelijk te maken.
• Een externe specialist (Carbon Footprint Ltd.) de ecologische voetafdruk van alle productlijnen van FLORALIFE® laten doorlichten, te beginnen met het Floralife® Express 200 assortiment.
• Zeevrachtprotocollen opstellen om de ecologische voetafdruk aanzienlijk te verkleinen, zonder af te doen aan de kwaliteit van het vervoer en het behoud van de bloemen.

Bedrijfscultuur opnieuw vormgeven
Het plan voor 2025 is een gezamenlijke inspanning van de vele partijen die bij FLORALIFE® betrokken zijn, zoals leveranciers, exploitanten, logistieke partners en medewerkers. 
"In wezen willen we met het FLORALIFE®-plan voor 2025 ons denken en onze bedrijfscultuur opnieuw vormgeven", voegt Daly eraan toe. "We ondernemen een reis waarmee we onze verantwoordelijkheid voor het milieu continu blijven aanscherpen." 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant