Stars for Europe zet Poinsettia Europees in de schijnwerpers | De Bloemenkrant
Logo bloemenkrant.nl
Inge Vervoort projectmanager Concept Factory.
Inge Vervoort projectmanager Concept Factory. (Foto: )
Growers pride

Stars for Europe zet Poinsettia Europees in de schijnwerpers

Stars for Europe zet Poinsettia in 16 verschillende Europese landen in de schijnwerpers.

Alleen al in Nederland en België zijn hiermee in 2018 met 90 publicaties in consumentenmagazines en dagbladen en televisie items ruim 16 miljoen consumenten bereikt, wel 2,5 miljoen meer dan in 2017.

Voor het derde jaar wordt de promotiecampagne voor Stars for Europe in Nederland en België uitgevoerd door marketingbureau Concept Factory. Inge Vervoort, doe-marketeer bij Concept Factory is projectmanager voor de promotiecampagne van Poinsettia. "Stars for Europe is een marketinginitiatief van de Europese Poinsettia veredelaars Dümmen Orange, Selecta-One, Beekenkamp en Syngenta, ondersteund door MNP Flowers. Hiermee zijn we actief in 16 Europese landen. In elk land richt een marketingbureau zich op het doorvertalen en uitvoeren van de promotiecampagnes. Tevens worden POS, PR en social media campagnes, marketingaanbod en meertalige websites ingezet."

Toepassingsmogelijkheden

Volgens Vervoort zijn de marketingactiviteiten erop gericht zowel consumenten als handel en journalisten te informeren en inspireren over soorten, teelt en toepassingen van Poinsettia. "Met een imagocampagne tonen we aan dat Poinsettia buiten de kerst om eveneens een uitstekende sfeermaker is. Door andere toepassingen te laten zien, wordt de aandacht eveneens gevestigd op de diversiteit: de verschillende kleuren en potmaten. Via de eigen social media kanalen van Stars for Europe worden weetjes, inspiratiebeelden en video's met de consument gedeeld. Daarbij is de Facebookpagina (@Kerstster) bijvoorbeeld specifiek gericht op Nederland en België, terwijl Instagram (@TheChristmasStar) en Pinterest (www.pinterest.de/MyChristmasStar) voor de gehele Europese campagne worden ingezet."

Influencers

"Ook in de andere Europese landen wordt flink aan de weg getimmerd. Zo werden in Duitsland vorig jaar meer dan 2.500 publicaties gegenereerd, waaronder 29 televisie uitzendingen. De Britse campagne omvatte samenwerking met iconische merken, wedstrijden en publicaties in nationale en regionale media en de Poolse partners hebben 25 verschillende mediasamenwerkingen opgezet, waaronder partnerschappen met toonaangevende tijdschriften, televisie- en radioprogramma's en online influencers. In Italië zijn Instagram-influencers een succesvolle doelgroep gebleken. Dit zorgde voor een bereik van meer dan 700.000 jonge en betrokken mensen. Een doelgroep waar Stars for Europe zich graag op richt. Vooral nu de populariteit van kamerplanten onder jongere consumenten de verkopen ervan hebben doen stijgen, liggen alle kansen open Poinsettia een meer trendy imago te bezorgen."

Sfeermaker

Ook dit jaar staan volop activiteiten op het programma waarbij Poinsettia in de schijnwerpers wordt gezet. Vanwege de traditionele kersttoepassingen, maar ook als sfeermaker. Ook te zien via het online woonplatform van RTL en in Eigen Huis&Tuin op 30 november. "Belangrijk in deze campagne is eveneens de connectie met de handel, waarbij tuincentra, bloemisten, supermarkten en exporteurs, ter ondersteuning van hun verkopen, sfeerfotografie, posters, banners en andere POS-materialen kunnen downloaden via www.starsforeuropa.eu."
 

Meer berichten
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225608&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=bloemenkrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225606&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=bloemenkrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>