Afbeelding
Foto: sobolj

Campagnes voor Nederlandse chrysanten in Rusland werpen vruchten af

Algemeen

Samen met JustChrys bouwt Sobolj al jaren aan de verkoop van Nederlandse chrysanten in Rusland.

De samenwerking heeft al vele malen tot successen geleid, maar nog niet eerder waren de resultaten zo duidelijk als voor de recente winter- en voorjaarscampagnes. Maar liefst 25 miljoen Russen werden bereikt en ook werd omzetgroei gerealiseerd.
  
Inspiratie
Bij de laatste camapgnes is samengewerkt met groothandelaren in Moskou en Sint Petersburg. Hun weidse netwerk van bloemenwinkels werd met inspiratie bereikt. Een van de betrokken partijen die zich richt op het premium segment, deelde met ons zijn cijfers: een omzetstijging van 53% binnen de categorie chrysant in het eerste kwartaal van 2019 (in vergelijking met 2018). Ook benadrukken betrokken partijen dat de Nederlandse chrysant op dit moment tot de top van de bloemenverkoop in Rusland wordt gerekend.
JustChrys en Sobolj zijn blij met deze oogst. Beide partijen weten dat je moet zaaien door een strategie voor marketing en verkoop neer te zetten en door het herhalen van de boodschap, winnen van vertrouwen en het opbouwen van een netwerk. Dat vereist lange adem, maar al bouwende worden de resultaten steeds beter zichtbaar.
    
Interieurdecoratie
De succesvolle winter- en voorjaarscampagnes speelden in op de laatste trends in interieurdecoratie: het gebruik van zachte tinten en materialen als tegenwicht tegen de harde wereld. Zoals gebruikelijk droeg JustChrys de trends aan en vertaalde Sobolj deze naar de Russische smaak en tradities. De beelden van de campagne werden via het platform Flower Experience opgepikt door grote bloemistenplatforms. Een artikel in het door miljoenen gelezen online en gedrukte blad "Ideeën voor uw huis" en vooral een interview met Natasja Mironova van Sobolj in het invloedrijke "Argumenten en Feiten", dat 17 miljoen online lezers bereikt, zorgde voor aandacht van de consument.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant