Afbeelding

Boeket is ondergeschoven cash cow 

Algemeen

Een 15-tal bloemisten hebben deelgenomen aan het Bouquet Tales-Lab, waarin het maken van boeketten centraal stond. Opnieuw geven bloemisten aan dat het boeket enorm belangrijk is voor de omzet van de winkel, maar dat innovatie en vernieuwing hen niet lukt.    

Bouquet Tales is twee jaar geleden gestart om bloemisten te helpen met commercieel én verfrissende boeketten. Ook vandaag de dag geven bloemisten aan het moeilijk te vinden om hun boeketstijl te innoveren. De belangrijkste reden hiervoor is tijdgebrek. Zij onderkennen allen het belang van goede en vooral spraakmakende boeketten.  

De discussie over boeketten werd gevoerd tijdens het Bouquet Tales Lab, waarin de bloemisten onder leiding van Joan Stam (Bloomtube) boeketten hebben gemaakt. Door opdrachten te formuleren gingen de deelnemers heel gericht aan de slag en maakte combinaties, die ze in de winkel niet zo snel zouden te maken. Dit element van het Lab is zeer waardevol, omdat het de bloemist aanzet tot andere gewoonten en door gewoonten te doorbreken kan men vernieuwen. 

De boeketten én tips van de bloemisten uit Noord-Brabant, Limburg en België worden gepubliceerd in de Lente-editie van de Bouquet Tales-krant en verschijnt in een oplage van ruim 25.000 exemplaren vanaf medio april.

Samenwerken 
De vijf productpromotiegroepen Anthurium, Avalanche+ rozen, Hortensia, Just Chrys en Simply Calla zijn de partners binnen 'Bouquet Tales' en hopen gezamenlijk met dit project bloemisten te inspireren tot meer verrassing en variatie in hun boeketten en hen zo te helpen meer te halen uit hun boekettenverkoop.
 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant