Afbeelding
Foto: Groen Direkt

Veel primeurs op najaarsbeurs GROEN-Direkt

Algemeen

Op 21, 22 en 23 augustus vond de GROEN-Direkt Najaarsbeurs plaats.

De positieve handelsstemming onder de Europese tuincentra en handelsbedrijven en het bredere beursassortiment, resulteerden in een 9% hogere opzet ten opzichte van dezelfde beurs vorig jaar. Opvallend was daarnaast de aanwezigheid van diverse grote, internationale ketens die deze beurs gebruikten om zich op het marktaanbod van komend seizoen te oriënteren.

De nieuwe indeling van de beurs was kenmerkend voor deze editie. In het verlengde van het middenpad lagen aan de ene kant alle monsterlagen. Aan de andere kant van het pad presenteerden 150 kwekers zich in hun stands. Dit leverde meer contact op tussen de stands en de lagenbeurs. Bovendien liep het groene middenpad in één lijn door over Plantarium. Op de naastliggende internationale boomkwekerijvakbeurs toonden nog eens vele bedrijven zich aan het internationale publiek.

Primeurs
Diverse kwekers grepen de Groen-Direkt Najaarsbeurs aan om primeurs voor het komende seizoen te presenteren. Zo waren er diverse initiatieven met biologisch geteelde producten. Een ander hot item waren de gerecyclede of recyclebare materialen.
GROEN-Direkt zélf had met de Quicktreestand een primeur. De machine boort een gat in de kerstboomstam, waarmee deze in één handeling stabiel en perfect haaks geplaatst wordt in de standaard met pin. Met de Quicktreestand breidt Groen-Direkt haar productassortiment voor de kerstbomenverkoop verder uit.

35 nieuwe toeleveranciers
GROEN-Direkt positioneert zich in de markt onder andere met haar brede assortiment. Op de Najaarsbeurs waren hiertoe 35 nieuwe kwekers die hun producten aanboden via de monsterbeurs. Daardoor konden bezoekers uit een verder uitgebreid aanbod inkopen.

Stokesia Mega Mels beste nieuwigheid
GROEN-Direkt toonde ruim 20 marktintroducties op het speciale nieuwighedenplein. De vakbezoekers verkozen Stokesia Mega Mels van Asra Plant bvba (Meer, België) als beste nieuwigheid. Alle nieuwigheden waren vooraf door GROEN-Direkt geselecteerd op hun belangrijke meerwaarde ten opzichte van het bestaande sortiment. Ander criterium is de beschikbaarheid van voldoende aantallen voor een succesvolle marktintroductie.


GROEN-Direkt biedt met 30 beurzen per jaar de mogelijkheid om vanuit een 'levende catalogus' groen in te kopen: bezoekers kunnen de tuinplanten zien, voelen en ruiken. Kijk voor meer informatie over GROEN-Direkt, haar monsterbeurzen en de webshop op www.groen-direkt.nl.
 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant