Afbeelding
Foto: PR

Nederlandse chrysanten en hortensia's zichtbaar voor miljoenen Russen

Algemeen

Sobolj, met haar on-line platform Flower Experience, nam in september voor het eerst met een eigen stand deel aan de FlowersExpo in Moskou.  Op deze stand bracht Sobolj, samen met partners JustChrys, HydrangeaWorld en Flowers by Macheliuk, haar ideeën over het promoten van sierteelt in Rusland tot leven.Dit gebeurde door middel van masterclasses door gerenommeerde arrangeurs, bedoeld als praktische informatiebron voor de aanwezige bloemisten. Op deze manier werden Nederlandse bloemen, en met name chrysanten en hortensia's, onder de aandacht gebracht.

SuccesTijdens de beurs werd de stand naar schatting bezocht door ruim 1.500 bezoekers: bloemisten, eigenaren van de bloemenwinkels, bloemensalons, handel. Deze mensen kwamen niet alleen uit Moskou en St.Petersburg, ook uit steden als Tula, Permi, Saratov en Ekaterinenburg was er veel belangstelling. Hiermee hoort de stand tot de best bezochte van de beurs.
Trouw aan de multimediale aanpak van Sobolj werd dit succes direct omgezet in een explosie van berichten op sociale media en online pers. Via de verschillende sociale-mediakanalen van Sobolj bereikten de foto's en berichten met de nieuwste trends voor bloemwerken zo'n 200.000 personen. Daarbij komen dan nog de 17 miljoen mensen die het online magazine Argument en Feiten lezen: hierin staat een uitgebreid interview met Natasja Mironova, directeur van Sobolj.

Promotie

Sobolj tenslotte beschouwt de beursdeelname als onderdeel van verdere promotie van de Nederlandse chrysanten en hortensia's. "Alles wat wij doen is onderdeel van de promotie van Nederlandse bloemen die wij vertegenwoordigen, de komende tijd zal veel van het mooie beeldmateriaal van onze beursdeelname gebruikt worden in uitgekiende commerciële campagnes."
Sobolj richt zich op verkoopbevordering voor Nederlandse sierteelt op de Russische markt. Dit wordt vormgegeven door vertegenwoordiging op beurzen, evenementen, artikelen en sociale media (Facebook, Instragram, Twitter en het Russische VKontakte) en het platform Flower Experience. Sobolj bereikt voor haar opdrachtgevers duizenden volgers in Russischtalige gebieden. In alle communicatie wordt op een originele manier de Nederlandse sierteelt verbonden aan de Russische cultuur en smaak. Door jarenlange ervaring in deze branche heeft Sobolj de beste contacten met Russische importeurs en groothandelaren en heeft ook vooraanstaande bloemenarrangeurs aan zich weten te binden.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant