Afbeelding
Foto: flower expo polen

17.000 bezoekers voor Flower Expo Polen

Algemeen

De tweede editie van Flower Expo Poland heeft plaatsgevonden van 31 augustus tot en met 2 september in de Expo XXI te Warschau.

De beurs werd wederom in samenwerking en tegelijkertijd met de groenbeurs Green is Life georganiseerd. De diversiteit van producten en de uitgebreide nevenactiviteiten hebben bijgedragen aan een succesvolle beurs met ongeveer 17.000 bezoekers, dat nagenoeg gelijk is aan het aantal bezoekers in 2016. De reacties van de deelnemers waren voornamelijk positief, met name om de kwaliteit van de bezoekers; een groot aantal deelnemers heeft aangegeven bij de volgende editie weer van de partij te zijn. 
 
Samenstelling bezoek 
Het bezoekersaantal van bijna 17.000 geldt voor vakgenoten en consumenten aangezien de laatste dag van de beurs de deuren ook voor de eindklant zijn opengesteld. Het aantal vakbezoekers telt ietsje meer dan 7.000. De bezoekers kwamen uit 40 landen. 
 
Deelnemers Flower Expo Poland 
In totaal presenteerden 45 bedrijven hun product en/of diensten in hal 4, die bestemd is voor Flower Expo Poland. De exposanten waren afkomstig uit landen als Colombia, Nederland, Kenia, Polen en Italië. Opmerkelijk was dat de meeste deelnemers een grotere stand hadden dan afgelopen jaar, dat er meer Nederlandse bedrijven waren en dat ook de aandacht van Poolse bedrijven groter was. Daarentegen was het animo voor deelname uit bijvoorbeeld Thailand en Kenia minder groot in tegenstelling tot vorig jaar.
Ook was het aanbod in producten gevarieerder. Naast individuele deelnemers waren er twee collectieve inzendingen, GREENN organiseerde een Holland- collectief met tien deelnemers en het Colombiaanse paviljoen dat georganiseerd werd door Colviveros, bestond uit vijf kwekers. 
 
Ambassadeurs & supporting partners 
Net zoals in 2016 werd de beurs dit jaar ondersteund door diverse ambassadeurs en supporting partners: de Nederlandse Ambassade in Warschau, SIGMA PR International, VGB, GREENN, Union Fleurs, Bloomtube, Plastiflora, Victoria Floral Products, Floral Moments en de Poolse bloemisten associatie (Stowarzyszenie Florystów Polskich).  
 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant