Afbeelding

Strategische vernieuwingen Forever&Ever®

Algemeen

Zoals afgelopen zomer aangekondigd, heeft Forever&Ever® het assortiment verder uitgebreid.

Dit in navolging van de al jaren bestaande positionering in Amerika waar Forever&Ever® van oorsprong vandaan komt. 
Naast de bekende Hydrangea Macrophylla bloeiend op een- en tweejarig hout wordt er op IPM een volledig aansluitend assortiment gepresenteerd, beschikbaar in 2017 onder het merk Forever&Ever®. Met verschillende topkwekers in Europa zijn de handen ineen geslagen om ook voor de Europese markt deze assortimentsverbreding in gang te zetten. Het streng geselecteerde nieuwe assortiment wordt uitsluitend geproduceerd door vooraanstaande topkwekers. Door het verbreden van het assortiment zal de slagkracht in marketing & communicatie in de Europese markt verder vergroot worden. 

Kwekers
Momenteel zijn de volgende kwekers aangesloten bij het Forever&Ever® concept: Pepiniers Desmartis (FR), B&B Plant (NL), Kwekerij M. van den Oever (NL), de Jong Plant (NL), Kwekerij Gebr. Jonkers Elshout (NL), Boomkwekerij Ronald Roos (NL), Kerisnel (FR). Met verschillende kwekerijen wordt momenteel nog gesproken over hun toetreding in 2017. 
Naast het uitgebreide assortiment van Forever&Ever® maakt bezoeker op IPM ook kennis met de vernieuwde marketing strategie inclusief vernieuwde beelden. De communicatie op de winkelvloer en de online & offline communicatie zullen in 2017 op drie verschillende niveaus (doelgroepen) worden toegepast. Naast de ''klassieke'' communicatiedoelgroep zullen er twee nieuwe (specifieke) doelgroepen worden toegevoegd met specifieke eigen communicatie.  
 
Doelgroep
Forever&Ever® gaat zich mede richten op de jongere doelgroep van 20 t/m 40 jaar en zal een op maat gesneden communicatie lanceren op de doelgroep 40+ die de aanleg en het onderhoud van de tuin veelal uitbesteedt aan een vakspecialist. 
De drie doelgroepen waar de communicatie zich op zal richten hebben allen een eigen  
''persoon'' en ''naam'' gekregen; 
-Babs, kiest impulsief, gemak & gezelligheid. Geen groene vingers, druk sociaal leven. 
-Wessel, kiest bewust voor topkwaliteit & luxe. Geen tijd voor tuinieren. Succesvolle drukke baan. 
-Janske, kiest bewust voor kwaliteit, tips & kennis. Tuinliefhebber, veel vrije tijd. 

Voor alle personages zijn verschillende fotoreportages geschoten. Hiermee krijgen de namen ook een eigen gezicht. Deze beelden vormen de basis voor de communicatie van Forever&Ever® in 2017.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant