Afbeelding

Zo blijft 'Altijd Kalanchoë' altijd interessant

Algemeen Growers pride

De leden van 'Altijd Kalanchoë' gaan verder dan uitsluitend het leveren van Kalanchoës van topkwaliteit en het zijn van een betrouwbare handelspartner. Met de makkelijke en kleurrijke Kalanchoës willen ze nu en in de toekomst interessant zijn voor de handel in het binnen- en buitensegment en voor de eindconsument.

De veredelaars, vermeerderaars en kwekers van dit vooruitstrevende collectief gaan dan ook, gezamenlijk en individueel, voor u een flinke stap verder. Het resultaat is veelzijdig.

Inspirerend assortiment

Het leveringsprogramma omvat veel soorten, waaronder zeldzame en exotische Kalanchoës, met diverse soorten bloemen in talloze kleuren en potmaten, altijd jaarrond en bloeiend leverbaar. De telers bieden vele retailconcepten, zowel kant-en-klaar als geheel op maat en zelfs, category management in gesloten afzetketens voor winkels en winkelketens.

Ondertussen geven ze ook de (incidentele) afnemer van grote partijen alle aandacht met een keus uit alle soorten, potmaten en kleuren, altijd inclusief leveringszekerheid.

Met deze onderscheidende kenmerken zijn en blijven de kwekers van 'Altijd Kalanchoe' interessant.


Denken vanuit de markt

Al die voordelen voor de handel (bloemisten, tuincentra, exporteurs, bouwmarkten en supermarkten) vloeien logisch voort uit het standpunt dat de deelnemende veredelaars, vermeerderaars en kwekers innemen tijdens alle fasen van hun bedrijfsproces.

denken in wensen

Ze denken en handelen vanuit doelen en wensen van de individuele bloemenspeciaalzaak, winkelketens en de eindconsument. Dit marktgeoriënteerd ontwikkelen draait de keten als het ware om. Niet produceren en zien of er kopers voor het product zijn, maar eerst kijken en luisteren naar wat de markt beweegt en daarop inspelen.

Innoveren door observeren

Stylistes onderzoeken trends op het gebied van mode, lifestyle, interieurinrichting, ideeën over binnen- en buitengroen, tuinmeubilair en aanverwante gebieden. Consumenten zijn ingedeeld in diverse stijlgroepen, zoals klassiek, modern, trendy en populair.
Ook wordt gekeken naar winkelformules en de plaats in de markt van de diverse ketens. De extrapolatie van dit 'mood board' vol impressies, observaties en visies stimuleert het innovatiebeleid en is leidend bij het ontwikkelen van nieuwe soorten en het verbeteren van bestaande.

De tuincentra, bloemisten, supermarkten en bouwmarkten en hun klanten krijgen dus precies wat ze wensen. Dat leidt regelmatig tot nieuwe introducties.

Compacte plant met grote bloemen

Gebaseerd op signalen uit de markt werd de ontwikkeling van een grootbloemige Kalanchoë in gang gezet. Traditioneel is de bloem circa 1,1 cm. De trend gaf een voorkeur aan van 4 cm. Na geduldig en nauwkeurig veredelingswerk en talloze proefkweken kon het resultaat getoond worden. Het is een compacte plant geworden waarvan de takken en blaadjes grotendeels schuilgaan onder de grote bloemen. Vrijwel tegelijkertijd zijn alweer varianten ontwikkeld met iets langere stelen in een wat lossere struikvorm.

En zo blijft 'Altijd Kalanchoë' altijd interessant.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant