Vele soorten en kleuren
Vele soorten en kleuren

Lisianthus 2023: zichtbaar zijn en blijven

Algemeen Growers pride

Hoewel in 2022 de campagne activiteiten voor Lisianthus even in een iets rustiger vaarwater zijn beland, zal het product in het nieuwe jaar weer volop vlammen. Het motto voor 2023 van dit populaire product is immers zichtbaar zijn en blijven.

DOOR WILMA VAN VELZEN

Met Lisianthus in de Growers Pride mag een kijkje in de promotie keuken van dit beeldschone product natuurlijk niet ontbreken. Vanuit haar functie als productspecifieke promotie projectleider bij Royal FloraHolland voert Jill Berens de projectregie en coördineert zij in opdracht van de FPC Lisianthus het strategisch driejarenplan en stemming met betrekking tot de promotie.

Lisianthusboek

Over de laatste stand van zaken rond Lisianthus meldt zij dat de eindejaaractiviteiten zijn ingezet en de activiteiten voor 2023 thans worden ingepland. In 2022 betrof dit hoofdstuk onder andere nieuwe fotografie, het Lisianthus-boek, strooiflyers, een aantal publicaties in de Bloemenkrant en diverse vakmedia. “De Lisianthus campagne activiteiten zijn doorgaans en zeker deze winter beperkt. Onder andere vanwege de beschikbaarheid van het product en de huidige onzekere marktontwikkelingen.”

Christmas World

Dit betekent volgens Jill Berens niet dat er helemaal niets wordt gedaan. “De campagnes om Lisianthus als kerstbloem onder de aandacht te brengen lopen in een rustig tempo door. Zo heeft 2Dezign, dat zorgt voor de campagne uitvoering, recent weer een kerstmagazine ‘Lisianthus, the Christmas Flower’ geproduceerd. 

Medio november is dit prachtige kerstmagazine in print verschenen, maar is het ook online beschikbaar via de weblink https://issuu.com/rudi-2dezign/docs/kerst_magazine_2022_compressed Eveneens is Lisianthus weer de hoofdbloem van Christmasworld 2023 in Frankfurt waar het een mooi podium krijgt in de ‘Decoration Unlimited Show’ die gerealiseerd wordt door 2Dezign. Ook volgt nog een publicatie in Gestalten und Verkaufen van de Duitse Media .”

Interior Fotografie

Wat de activiteiten in 2023 betreft is Jill Berens beslist enthousiast en geeft zij alvast een preview van wat er komen gaat. “Er zijn nog steeds veel partijen en consumenten die de veelzijdige Lisianthus met zijn luxe uitstraling niet goed kennen. Onder het thema Interior Fotografie 2022-2023 zal weer een heel andere kant van Lisianthus worden belicht. Onder de inmiddels bekende campagnenaam Lisianthus, the special flower wordt dit voorjaar daarom deze keer een inspriratieboek met het thema Interior gepubliceerd.

In the City

Eerder verschenen in deze serie fraaie Lisianthus foto inspiratieboeken met thema’s als ‘In the city’ of ‘Wedding’. Tenslotte komt er nog een nieuwe Lisianthus collectie poster, volgen nog meer Duitse publicaties in Gestalten und Verkaufen en staan er nog een aantal online activiteiten op stapel. Kortom, ondanks de niet altijd even gemakkelijke omstandigheden van dit moment is Lisianthus niet ingedut en wordt doorgepakt met een positieve blik op 2023.”

Jill Berens tussen de lisianthus die blijven vlammen.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant