
Bloemen blijvend populair in de aanloop naar Valentijn
In de aanloop naar Valentijn zijn er op de marktplaats van Royal FloraHolland 159 miljoen rozen verkocht en 155 miljoen tulpen. Het aantal verkochte rozen was hoger dan vorig jaar.
Het aantal uit Nederland afkomstige premium rozen was echter 27 procent lager dan in 2021. De reden daarvoor is dat door de hoge energieprijzen sommige Nederlandse kwekers noodgedwongen hun kassen koud hebben gezet, omdat de potentiële opbrengsten niet zouden opwegen tegen de zeer sterk gestegen kosten. Vanuit Afrika is men erin geslaagd om 80% van de beschikbare productie naar Nederland te exporteren.
Het totaal aantal verkochte bloemen daalde van 535 miljoen naar 517 miljoen. De gemiddelde prijs van snijbloemen lag ongeveer 10 procent hoger dan vorig jaar. De gemiddelde prijs van rozen was vrijwel gelijk. De prijs van premium rozen steeg ten opzichte van vorig jaar met circa 20 procent. Ook Chrysant, Gerbera en Lelie waren gewild. De kleuren rood, wit en roze waren het meest in trek. Er zijn meer kamerplanten verkocht dan vorig jaar. De gemiddelde prijs lag ongeveer 10 procent hoger dan in 2021. Phalaenopsis voert daar de lijst aan.
Bron: RFH
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53
-
Vertigo Technologies winnaar van Topsector T&U Innovation Prize 2022
2 dagen geleden
-
Johanneke de Haan winnaar Roselily Design Award 2022
2 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Samen optrekken in aanpak maatschappelijke vraagstukken
4 dagen geleden
-
Takii verlengt partnerschap met Van Gogh Museum
4 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Varend Corso 2022 in startblokken
4 dagen geleden
-
FlowerTrials 2022 succes voor Schoneveld
4 dagen geleden
-
“Toenemende vraag naar totaaloplossingen op de winkelvloer”
4 dagen geleden
-
6 dagen geleden
-
Royal Supreme en Royal Highness in productie
6 dagen geleden
-
Partnerschap Varb en GGP ook in 2022
6 dagen geleden
-
Eén miljoen Growcoons in 2022 bij Maarten Bloemen
6 dagen geleden
-
Hilverda De Boer nieuwe sponsor vice-wereldkampioen Arno Kamminga
6 dagen geleden
-
Certificaten Excellence Roses uitgereikt op Floriade
6 dagen geleden
-
27% vaker het jawoord in 2022, veel inhaalbruiloften
7 dagen geleden
-
7 dagen geleden
-
Twee nieuwe Dewi-delphinium ten doop tijdens FlowerTrials 2022
7 dagen geleden
-
Petunia grandiflora Bee’s Knees wint FleuroStar Award 2022-23
7 dagen geleden
Nieuwsoverzicht
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
Primeur voor Varend Corso Westland in Den Haag
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53