Afbeelding
Foto: BBH

BBH start met positieve verhalen uit de sector

Algemeen

Bloemenbureau Holland zorgt er voor dat de sierteeltsector steeds meer weet over de consument, over zijn voorkeuren en gedrag. Omgekeerd gaat BBH ervoor zorgen dat de consument steeds meer te weten komt over de sierteelt. Deze maand is gestart met een online ‘serie’, waarbij de Nederlandse consument een kijkje wordt geven achter de schermen van drie plantenkwekers. De eerste resultaten zijn veelbelovend en smaken naar meer.

Blauwvaren, bromelia en hortensia

Op Instagram en Facebook nam Lambert Zwinkels (Barreveld) de consument als eerste mee in zijn kas en deelde zijn persoonlijke tips over de verzorging van de blauwvaren. Momenteel is het podium voor Bromelia Specialist Siegfried Bunnik en later deze maand volgt Robin van Dijk met de hortensia’s van The Mastergrowers.

De posts, stories en reels laten zien hoe deze drie kwekers hun planten met liefde voor de natuur laten groeien en bloeien. Aangevuld met de ‘tips voor thuis’ kan de consument daarna zo lang mogelijk genieten van zijn kamerplanten. De berichten en filmpjes moeten verrassen en informeren. Het zijn de verhalen achter de producten, over kweken met aandacht voor mens en milieu, over de passie van de makers en verkopers. Kortom, verhalen die bijdragen aan een positief imago van de sector.

Lees het hele bericht op de site van BBH.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant