Afbeelding
Foto: bloemenbureau holland

Bloemenbureau Holland: delen, samenwerken en verbinden

Algemeen

Aanpassen om waardevol en relevant te blijven, daar draait het om bij Bloemenbureau Holland. De focus ligt in de eerste plaats op de consument. BBH prikkelt de vraag en stimuleert de consument om meer bloemen en planten te kopen. Door ze te inspireren en te activeren. Met campagnes als We hebben Meer Bloemen Nodig en Bedankt Plant en met shopper activaties tot op de winkelvloer.

Kennis delen met sierteeltondernemers

Campagnes die rekening houden met de veranderende voorkeuren van de consument. Daarnaar doet BBH dan ook steeds onderzoek. Naar koopgedrag bijvoorbeeld. Of recent nog naar het belang van duurzaamheid in het bloemen- en plantenschap. Om met deze kennis en inzichten nog betere campagnes te maken. Maar vooral ook om te delen met ondernemers in de sierteelt. Want ook voor hen is het belangrijk de ontwikkelingen te zien en te begrijpen. Om ook zelf de noodzakelijke veranderingen in gang te kunnen zetten.

Nieuwe rol

Verkoopbevorderende campagnes ontwikkelen en (consumenten)kennis delen, dat doet Bloemenbureau Holland al meer dan 40 jaar. Als onafhankelijke stichting, met kwekers en handelaren in het bestuur. En in samenwerking met sectorgenoten in de ontwikkeling van campagnes, content en shopper activaties. Van het collectief en voor het collectief.

Mede door Bloemenbureau Holland, weet de sector veel over de consument. Maar consumenten weten betrekkelijk weinig van de sierteeltsector. Daarom startte BBH in november de dialoog met een ingetogen advertentiereeks in landelijke dagbladen. Als aftrap voor een langer lopend communicatieprogramma. Om het grote publiek te laten zien waar de sierteelt voor staat: voor werk, voor samenwerking en innovaties, voor kennis en economisch belang. En zeker ook voor een grote diversiteit aan bloemen die gelukkig maken en planten die energie geven. Want dat is hoe de consument naar bloemen en planten kijkt. Maar de sector, BBH voorop, zal moeten veranderen -o.a. vergroenen- om aangesloten te blijven bij de consument, die bewust en kritisch in het leven staat.

BBH is onderdeel van een collectieve sector die BBH nog sterker wil maken. Daarom gaat BBH nog meer delen, samenwerken en verbinden. Zo ondersteunt BBH de sector in de eigen bedrijfsvoering en de gedeelde ambities.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant