Afbeelding
Foto: BBH

Peter ten Have in bestuur BBH

Algemeen

Op 14 november is Peter ten Have gestart als bestuurslid bij Bloemenbureau Holland. De directeur/eigenaar van kwekerij J&P Ten Have en mede-oprichter van Decorum staat bekend als een pragmatisch bestuurder met een groot netwerk in zowel de productie als de handel. Voor bestuursvoorzitter Marco van der Sar is de komst van Ten Have belangrijk, juist in deze tijd. “Peter is een groot verbinder voor wie vooral het belang van de sector voorop staat.”

Ten Have neemt de plaats in van Bert Schouten, die sinds mei 2018 deel uitmaakte van het bestuur.

Ten Have deed door de jaren heen ruime bestuurservaring op, eerst als voorzitter van kwekerscollectief Decorum en later onder andere als kringvoorzitter bij Royal FloraHolland. Vanuit die ervaringen staat de waarde van het collectief voor hem recht overeind. “Dat geldt ook voor generieke promotie. Die meerwaarde wordt niet altijd gezien en daar maak ik me zorgen over. Promotie voor bloemen en planten is in het belang van de hele sector. Ik kan en wil daar actief aan bijdragen. En dat doe je niet door aan de zijlijn te blijven staan.”

Nauwe samenwerking
In 2020 was Ten Have nauw betrokken bij de campagne Fill the distance with beauty. De internationale bloemen- en plantencampagne, die door het Bloemenbureau werd gecoördineerd, was het antwoord op de fysieke en emotionele afstand die in coronatijd werd gevoeld. De collectieve campagne was het resultaat van nauwe samenwerking tussen meer dan dertig internationale partijen. “Ik heb toen gezien wat je samen kunt bereiken in promotie. De consument is gestimuleerd om meer bloemen en planten te kopen, juist in die coronaperiode.”
Als bestuurder wil Ten Have de waarde van collectieve promotie van en voor de sector uitdragen. “Ik zie voor mezelf een rol naar de collega’s. Ik wil vertellen wat het Bloemenbureau doet en laten zien wat dat de sector brengt. Wie mij kent, weet dat ik dat zal doen met een kritische blik vanuit het gezichtspunt van ondernemers in de sector.”


Bloemenbureau Holland is een onafhankelijke stichting met als doel consumenten in diverse Europese landen te verleiden om meer bloemen en planten te kopen. Met de inzet van collectieve campagnes en gerichte shopper activaties wordt een zo groot mogelijk bereik binnen de gewenste doelgroep gerealiseerd. Dit gebeurt namens de sierteeltsector. De activiteiten worden ontwikkeld in samenwerking met kwekers en exporteurs en kennis wordt gedeeld. De effecten en resultaten worden continu gemonitord voor een optimaal resultaat.





Uit de krant

Uit de krant

Uit de krant