Afbeelding

Secret Garden schiet midden in de roos

Algemeen

Was de Secret Garden het event waarop iedereen wachtte? Bracht deze geheime tuin in het centrum van Royal Flora Holland, de Floradôme de boodschap waarmee de gehele sierteeltsector door kan?

Natuurlijk was iedereen in afwachting wat er zou gebeuren. Zou de sector wel naar de Trade Fair, de IFTF of Secret Garden komen. Er is nog al wat aan de hand in de sierteeltsector. 

Zeker, dat waren ook echt de verhalen die loskwamen tijdens het netwerken en het bezoeken van de beurs. De energieprijzen, het koud zetten van de teelt, andere producten, welke afzetgebieden, bezuinigingen en hoe verder. Ieder had zijn eigen verhaal. En door alles heen klonk het verhaal van doorgaan, mogelijkheden zoeken, flexibel zijn, innovativiteit, kracht en veerkracht. Sierteeltsector eigen. 

De beurzen waren een boost voor de sector. Met als sterke nieuwkomer de Secret Garden, een warm lichtpunt in Christmassfeer voor velen. Warm en in een gezellige sfeer. Maar ook de Trade Fair en IFTF gloreerden als nooit tevoren. Met meer bezoekers dan anders, waarvan 35% internationaal. Met ruim 600 exposanten op de Trade Fair en ruim 20.000 bezoekers, de best bezochte beurs ooit. 

Secret Garden was opgezet door o.a. Royal Flora Holland en 2Dezign. Een samenwerking die naar meer smaakt.


Secret Garden is geen geheim meer, wel feest

Het was niet zonder trots dat Ruud Knorr op dinsdagavond en Steven van Schilfgaarden, woensdagavond de gasten welkom heetten in het hart van Royal Flora Holland, de Floradôme. De prachtige hal had een ware metamorfose ondergaan en was met medewerking van vele mensen en organisaties omgetoverd tot een bloem- en kleurrijke omgeving. 

Eindelijk een ruimte om in een warme sfeer te netwerken, bijeen te komen, genieten van de sector, wijzer worden en natuurlijk ook nog om een hapje te eten en te drinken. Het kon niet mooier. Velen hadden er keihard aan gewerkt en eigenlijk was iedereen wel toe aan een stukje positiviteit. Voor Royal Flora Holland een goede zet om de sector nu eens in een prachtige omgeving bij haar thuis uit te nodigen en als gastheer op te treden. Een mooie gelegenheid om enigszins ontspannen tussen kwekers en handel te fungeren.

Verbinden en inspireren

Het diner op dinsdagavond was overboekt en ook voor de andere bijeenkomsten bestond veel belangstelling. De hoofdthema’s waren verbinden, inspireren, verwonderen en activeren. Er ontstonden spontane gesprekken en tussen dit alles door werden er ook nog contacten gelegd en zaken gedaan.  


Deelnemers

De deelnemers die bijdroegen aan het succes van Secret Garden als het nieuwe side event van de Trade Fair waren Royal Flora Holland, My Peony Society, Greentech, Odilia, Parfum Flower Company, Braam Roses Ethiopië, Inca Orchids, Expoflora, Barendsen Flowers Aalsmeer, RM Plants, All I am, Corelli, Radical Wonders, Avontuur, FloraPodium en de Bloemenkrant.
Dat alles onder de bezielende leiding van Bart Bressers en het gouden, creatieve duo Rudi en Pascal van 2Dezign.


Internationaal

Dit is de manier om andere landen te bezoeken maar ook om consumenten te laten kennismaken met een sector die goud is voor Nederland. Een sector war je echt blij van wordt bij het zien van alle prachtige producten die onze secor rijk is. Een open deur naar de wereld.

Uit de krant

Uit de krant

Uit de krant