
27% vaker het jawoord in 2022, veel inhaalbruiloften
Dit jaar zijn er tot en met april al bijna 14.200 trouwceremonies gehouden. Dat is ruim een kwart meer dan in dezelfde periode van 2021 (+27%). Doordat er veel inhaalbruiloften zijn, wordt dit jaar ook ten opzichte van 2019 vaker het jawoord gegeven. Dit en meer blijkt uit onderzoek van ThePerfectWedding.nl naar het trouwseizoen van 2022.
Hoewel het aantal trouwceremonies stijgt ten opzichte van vorig jaar, neemt het aantal partnerschapsregistraties juist af met 6,3%. Sarah Glasbergen van ThePerfectWedding.nl verklaart: “Dit jaar kiezen koppels dus minder vaak voor het toch vooral praktische partnerschap, en juist vaker voor het romantische jawoord om de liefde te vieren.”
Ook verderop in trouwseizoen drukte verwacht
Ook later in het jaar wordt topdrukte verwacht door alle ‘inhaalbruiloften’, zo blijkt uit eigen cijfers van ThePerfectWedding.nl. In de maanden mei, juni, juli en augustus stappen naar verwachting 28,6% meer bruidsparen in het huwelijksbootje dan een jaar eerder. Met name juni is veel populairder dan in 2021: +62%.
Budget toegenomen in 2022
Het budget dat bruidsparen voor hun grote dag reserveren is in 2022 veel hoger. Vorig jaar was het gemiddelde trouwbudget bijna € 15.000 euro, terwijl de besteding van bruidsparen dit jaar een sprong gemaakt tot boven de € 16.000 euro. Met name voor locatie en catering wordt meer budget gereserveerd: +21% ten opzichte van vorig jaar.
Glasbergen merkt waar dat aan ligt: “Veel bruidsparen hielden in coronatijd meer geld over, waardoor ze nu extra aan hun trouwdag kunnen besteden. Ik hoor van leveranciers dat koppels bijvoorbeeld vaak voor een uitgebreider menu kiezen of cocktails serveren op hun grote dag. Daarnaast speelt ook inflatie een rol, met name bij de uitgestelde bruiloften met een offerte uit 2020 of 2021. Soms worden deze offertes opengebroken en bijgesteld, waardoor meer budget nodig is om het feest op dezelfde manier te kunnen vieren.”
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53
-
Vertigo Technologies winnaar van Topsector T&U Innovation Prize 2022
2 dagen geleden
-
Johanneke de Haan winnaar Roselily Design Award 2022
2 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Samen optrekken in aanpak maatschappelijke vraagstukken
4 dagen geleden
-
Takii verlengt partnerschap met Van Gogh Museum
4 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Varend Corso 2022 in startblokken
4 dagen geleden
-
FlowerTrials 2022 succes voor Schoneveld
5 dagen geleden
-
“Toenemende vraag naar totaaloplossingen op de winkelvloer”
5 dagen geleden
-
6 dagen geleden
-
Royal Supreme en Royal Highness in productie
6 dagen geleden
-
Partnerschap Varb en GGP ook in 2022
6 dagen geleden
-
Eén miljoen Growcoons in 2022 bij Maarten Bloemen
7 dagen geleden
-
Hilverda De Boer nieuwe sponsor vice-wereldkampioen Arno Kamminga
7 dagen geleden
-
Certificaten Excellence Roses uitgereikt op Floriade
7 dagen geleden
-
27% vaker het jawoord in 2022, veel inhaalbruiloften
7 dagen geleden
-
7 dagen geleden
-
Twee nieuwe Dewi-delphinium ten doop tijdens FlowerTrials 2022
7 dagen geleden
-
Petunia grandiflora Bee’s Knees wint FleuroStar Award 2022-23
7 dagen geleden
Nieuwsoverzicht
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
Primeur voor Varend Corso Westland in Den Haag
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53