Karolien Tesselaar spoort bezoekers aan een selfie te maken.
Karolien Tesselaar spoort bezoekers aan een selfie te maken.

Alstroemeria legt focus op schoonheid

Algemeen Growers pride

Met het verder uitrollen van de campagne Every Alstroemeria wordt de focus nog meer op de ware schoonheid van dit prachtige product gelegd. Deze is vooral gericht op de bloemist.

“De campagne Every Alstroemeria is twee jaar geleden bedacht”, zegt projectmanager Karolien Tesselaar-Van Tilburg. “Van groen in de kas tot kleurrijk op tafel was het eerste campagne onderdeel. Door de productgroep Alstroemeria is dit verhaal de afgelopen periode in de hele keten verteld. Maar we zijn er nog niet. Het is nog niet voldoende doorgedrongen dat het vaasleven van een kleurrijke bos twee weken is en het niet zo groen hoeft.”

Bloemist
Hoewel het promotiebudget volgens Karolien te bescheiden is om een grootschalige campagne zoals Fiesta Alstroemeria te herhalen, doet de kleinschaliger campagne Every Alstroemeria het ook heel goed. “We pakken door en gaan er nu voor om de bloemist ons prachtige product beter te laten leren kennen. In de praktijk bleek dat hier nog heel wat slagen kunnen worden gemaakt. Hiervoor richten we ons het komende jaar in eerste instantie op Nederland waar we zeker nog volop potentie zien. In de toekomst komen ook andere belangrijke afzetlanden zoals Duitsland en het Verenigd Koninkrijk op de promotie agenda te staan.”

Solide basis
“De focus leggen we vooral op de Nederlandse bloemisten om hen de ware schoonheid van Alstroemeria te laten zien. Het moet niet zo zijn dat jonge bloemisten naar andere producten reiken en Alstroemeria niet zien. Vooral ook omdat Alstroemeria een bloem bij uitstek is met een solide basis voor schoonheid. Alstroemeria kan altijd en de campagne uitingen van Every Alstroemeria met Every Day, Every Season, Every Home en Every Moment bieden perfecte handvatten voor ludieke acties, kennisoverdracht en verrassende toepassingen. Every slaat op iedere dag, seizoen, moment en huis, ongeacht welk interieur.”

Everyaslstroemeria.com
Karolien refereert aan de eerdere opzet van een nieuwsbrief voor de handelshuizen. “Samen met de handelshuizen kijken we hoe we hen helpen het juiste verhaal over Alstroemeria aan hun klanten te vertellen. Dit heeft al geleid tot een aantal leuke acties en verrassende ideeën. Extra ondersteuning biedt onze website everyalstroemeria.com Deze is gericht op de kopers waaronder bloemisten. De productinformatie hierop is optimaal en als bloemisten denken dat is een mooie Alstroemeria of Florinca dan kunnen ze via de website direct doorklikken naar het handelshuis van hun keuze. Op die manier versterken we elkaar in de keten.”

Floriade selfie
Dit voorjaar kreeg Keukenhof Alstroemeriashow veel consumentenaandacht en presenteert het Alstroemeria collectief zich elke twee weken met Alstroemeria’s op de Floriade Expo 2022. “Daar worden ze in twee enorme vazen gezet voor een achtergrond met een blauwe lucht en vleugels. Iedereen die tussen de rijk met Alstroemeria gevulde vazen gaat staan heeft vleugels. Voor bezoekers is dit een geweldige selfiespot en voor ons tegelijkertijd een leuke manier om de bekendheid van Alstroemeria te vergroten. De beelden worden immers breed verspreid op social media. De productdag staat voor september.”

Met zo'n prachtig boeket ben je overal welkom.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant