
Première in Essen
De IPM Summer Edition staat in de startblokken. Op 13 en 14 juni 2022 staat de groene sector na twee lange pandemiejaren weer terug op Messe Essen. Naast producten en trends is het vooral de persoonlijke uitwisseling en netwerking. De tweedaagse beurs biedt een gevarieerd programma : een vakcongres, een inspiratieruimte met de nieuwste bloemisterij, het IPM Discovery Center, een Speaker’s Corner en rondleidingen maken de tuinbouw en haar producten tastbaar. Hoogtepunt van de eerste dag is een zomers feest.
De IPM Summer Edition is een mix van beurs en netwerkevenement voor de groene sector. In hal 7 en 8 kunnen bezoekers met al hun zintuigen nieuwe producten en innovaties ervaren. De ca. 170 exposerende bedrijven op het gebied van planten, techniek, bloemisterij en apparatuur komen uit 18 landen, waaronder Landgard, BIZZ Holland, Floragard, Pöppelmann, W. Kordes’ Söhne Rosen, Baumschule Wilhelm Ley, Diderk Heinje Pflanzenhandel, Helmes home & garden en Lock Antriebstechniek. Ze brengen een groot aantal en verscheidenheid aan innovaties en inspiraties naar Essen. Het bekende IPM Discovery Center zal een centrale rol spelen. Hier worden trendy ideeën voor POS-inrichting in tuincentra gepresenteerd, die de Nederlandse groenstylist Romeo Sommers ook zal toelichten in begeleide trendtours.
Bloemige highlights
Vakbezoekers vinden bij FDF World harmonieus geënsceneerde bloemenwerelden, duurzaam bloemendesign, creatieve en praktische ideeën voor de vakhandel en bloemisterijaccessoires. Daar zal de Federale Vereniging van Duitse Bloemisten (FDF) een overzicht geven van actuele bloemisterijthema’s. Daarnaast brengen workshops nieuwe trends en technieken over, terwijl de FDF Lounge bezoekers uitnodigt tot professionele discussies. Tegelijkertijd gebruikt de FDF de IPM Summer Edition voor haar commissievergaderingen.
Belangrijk congres
“Think, Say, Do - Een kijkje in onze industriewereld van morgen” is het motto van het halve dag handelscongres op de eerste beursdag. De Noordrijn-Westfalen Tuinbouwvereniging, de Vereniging van Duitse Bloemengroothandels en Importeurs (BGI) Landgard en IPM ESSEN nodigen gezamenlijk bezoekers uit om actuele thema’s in de sector onder de loep te nemen. De keynote zal zich richten op de huidige marktsituatie. Er volgen paneldiscussies over de onderwerpen turfvervangers, herbruikbare transportverpakkingen en nieuwe marketingtrends. Industrie-expert Frank Teuber zal het evenement en de Speakers’ Corner modereren. Onder de titel “Andere tijden, anders denken, anders doen”, is het ook een plek waar je terecht kunt voor actuele onderwerpen. Zowel op de middag van de eerste beursdag als op de tweede dag,
De Grugapark-ervaring
De timing van de IPM Summer Edition maakt het mogelijk om het Grugapark, gelegen direct naast Messe Essen, te ervaren in zijn kleurrijke pracht van bloesems en bladeren. Bezoekers van de beurs kunnen exclusief deelnemen aan rondleidingen door het park. Ze leren interessante weetjes over tuinbouwproducten in hun toepassing, actuele projecten en botanische en design highlights van het openbaar groen.
Het Grugapark is tevens de locatie voor de IPM Summer Edition Party op de avond van de eerste beursdag. Het muziekpaviljoen wordt het podium voor de opzwepende showband “Goodfellas”. Een aantal streetfoodtrucks met internationale specialiteiten zorgen voor het fysieke welzijn van de bezoekers.
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53
-
Vertigo Technologies winnaar van Topsector T&U Innovation Prize 2022
2 dagen geleden
-
Johanneke de Haan winnaar Roselily Design Award 2022
2 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Samen optrekken in aanpak maatschappelijke vraagstukken
4 dagen geleden
-
Takii verlengt partnerschap met Van Gogh Museum
4 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Varend Corso 2022 in startblokken
4 dagen geleden
-
FlowerTrials 2022 succes voor Schoneveld
4 dagen geleden
-
“Toenemende vraag naar totaaloplossingen op de winkelvloer”
4 dagen geleden
-
6 dagen geleden
-
Royal Supreme en Royal Highness in productie
6 dagen geleden
-
Partnerschap Varb en GGP ook in 2022
6 dagen geleden
-
Eén miljoen Growcoons in 2022 bij Maarten Bloemen
6 dagen geleden
-
Hilverda De Boer nieuwe sponsor vice-wereldkampioen Arno Kamminga
6 dagen geleden
-
Certificaten Excellence Roses uitgereikt op Floriade
6 dagen geleden
-
27% vaker het jawoord in 2022, veel inhaalbruiloften
7 dagen geleden
-
7 dagen geleden
-
Twee nieuwe Dewi-delphinium ten doop tijdens FlowerTrials 2022
7 dagen geleden
-
Petunia grandiflora Bee’s Knees wint FleuroStar Award 2022-23
7 dagen geleden
Nieuwsoverzicht
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
Primeur voor Varend Corso Westland in Den Haag
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53