Fikona presenteert nieuwe visuele identiteit
AlgemeenMet ingang van 2022 lanceert Fikona haar nieuwe, duurzame visuele identiteit. De vernieuwde huisstijl is een volgende stap om het gerenommeerde Regina merk nog sterker te positioneren. De nieuwe visuele identiteit is voor (eind)klanten zichtbaar aan de etiketten en de online kanalen, zoals de website en social media van Fikona.
Etiketten
De afgelopen jaren heeft Fikona het Regina merk weten uit te bouwen tot een complete groene plantencollectie. Om het exclusieve merk nog beter te positioneren is het assortiment onder de loep genomen en heeft het merk een duidelijke en overzichtelijke inhoud gekregen. De Regina collectie kent nu vijf categorieën, deze vormen samen de basis van de nieuwe, moderne en stijlvolle visuele identiteit.
De uitwerking hiervan is per omgaande te zien in de nieuwe etiketten. De gehele Regina collectie wordt uitgeleverd in een herkenbare en consistente merkuitstraling. Door onderscheid aan te brengen in kleur en fotografie, is er voor elk product ruimte voor het eigen verhaal en kenmerken. Daarnaast is er gekozen voor een duurzaam label materiaal. Hierdoor is het etiket 100% te recyclen in de reguliere papierrecyclingstroom.
Website
De nieuwe website is ontworpen om een ultieme gebruiksvriendelijke ervaring te bieden met verbeterde navigatie en functionaliteit, terwijl bezoekers geïnspireerd worden door het uiteenlopende assortiment van Fikona. De website is te bekijken via www.fikona.be.
Vanaf 13 januari is er een exclusieve presentatie in de cash & carry van Waterdrinker, waar de nieuwe uitstraling voor het eerst aan het grote publiek wordt gepresenteerd.