
Een fors aantal jaren geleden woonde ik een protestvergadering in Rijnsburg bij van de lijnrijders en bloemisten, zeg maar de kleinere kopers, tegen de plannen van de (inmiddels met Naaldwijk gefuseerde) veiling alleen nog beeldveilen toe te staan.
Blijkbaar geschrokken door de bezwaren, trok FloraHolland dat terug en beloofde de bezwaarden bij fysiek veilen te blijven. Rijnsburg bleef het opstandige ‘Halbstarke’ veilingland. Het was destijds blijkbaar een zoethoudertje, zou Frank Timmermans van Flora Futura nu zeggen. Hij verwacht dan ook dat de kennelijk tijdelijke maatregel voor een zogenaamde ‘hybride’ veiling hooguit twee jaar van kracht blijft.
De strategie van RFH, waar volgens de ledenraad niet aan is te ontkomen, heeft landelijk veilen en 100 % digitaal ten doel. Aan die strategie houdt de directie vast, al moet zij nu nog even door de zure appel heen bijten, die bijvoorbeeld de actiegroep ‘Samen scoren met Royal FloraHolland’ opgooide.
Het geduld van de IT-specialisten, die als een soort OMT haar adviseren, wordt zo wel op de proef gesteld. Wéér anderhalf jaar een proef, waarvan overigens de resultaten al bekend zijn. Maar Rijnsburg is, behalve het mekka van de lijnrijders, ook soms het centrum der opstandelingen die niet geloven in de door directie van RFH gevoerde ‘één platform voor alle soorten kopers’-strategie. Toch moet vroeg of laat daar alles aan geloven. Digitaal landelijk veilen heeft het laatste woord. De vraag is alleen hoe lang men daartegen nog blijft strubbelen. De messen lijken geslepen in Rijnsburg…
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53
-
Vertigo Technologies winnaar van Topsector T&U Innovation Prize 2022
2 dagen geleden
-
Johanneke de Haan winnaar Roselily Design Award 2022
2 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Samen optrekken in aanpak maatschappelijke vraagstukken
4 dagen geleden
-
Takii verlengt partnerschap met Van Gogh Museum
4 dagen geleden
-
4 dagen geleden
-
Varend Corso 2022 in startblokken
4 dagen geleden
-
FlowerTrials 2022 succes voor Schoneveld
4 dagen geleden
-
“Toenemende vraag naar totaaloplossingen op de winkelvloer”
4 dagen geleden
-
6 dagen geleden
-
Royal Supreme en Royal Highness in productie
6 dagen geleden
-
Partnerschap Varb en GGP ook in 2022
6 dagen geleden
-
Eén miljoen Growcoons in 2022 bij Maarten Bloemen
6 dagen geleden
-
Hilverda De Boer nieuwe sponsor vice-wereldkampioen Arno Kamminga
6 dagen geleden
-
Certificaten Excellence Roses uitgereikt op Floriade
6 dagen geleden
-
27% vaker het jawoord in 2022, veel inhaalbruiloften
6 dagen geleden
-
7 dagen geleden
-
Twee nieuwe Dewi-delphinium ten doop tijdens FlowerTrials 2022
7 dagen geleden
-
Petunia grandiflora Bee’s Knees wint FleuroStar Award 2022-23
7 dagen geleden
Nieuwsoverzicht
-
Een zomers feestje met Showmakers®
12:14
-
Masterclass over vermarkten van producten met meer inhoudstoffen
9:19
-
Primeur voor Varend Corso Westland in Den Haag
9:13
-
Orchidee-marketeers werken aan video skills tijdens ‘Sion Marketeers Meet Up’
8:59
-
Wordt flitsbezorging van bloemen en planten de norm?
8:53