Logo bloemenkrant.nl
Foto: BBH

Hernieuwde focus door Bloemenbureau Holland en Royal FloraHolland

Royal FloraHolland ontwikkelde in 2018 vier groeiplatformen voor de sierteeltmarkt: Interior, Health & Well-being, Connecting Friends en Celebrate Seasons. Strategische communicatiethema’s, gebaseerd op actuele en gevalideerde data. Bloemenbureau Holland heeft de groeiplatformen vanaf het begin omarmd. De platformen geven aan waar groeikansen in de markt liggen en zijn daardoor een solide basis voor positionering, campagnes, contentcreatie en shopper activaties.

Van vier naar drie platformen
In het voorjaar van 2021 evalueerden BBH en RFH de vier groeiplatformen. Conclusie. Dezelfde thema’s zorgen nog altijd voor groeikansen. In de praktijk merken beide partijen wel dat het groeiplatform Interior meer werd toegepast als invulling van Health & Well-being, dan als losstaand thema. Daarom wordt er verder gegaan met drie in plaats van vier groeiplatformen. Ook wordt Connecting Friends veranderd in Connecting People, want bloemen en planten bieden kansen om álle mensen te verbinden.

De drie groeiplatformen:

1. Health & Well-being
Binnen dit platform draait het om fysieke, mentale en emotionele gezondheid. Mooie haakjes voor de sierteeltsector. Want inmiddels is wetenschappelijk ruimschoots bewezen dat planten en bloemen hieraan kunnen bijdragen.
2. Connecting People
Bloemen en planten verbinden mensen, dat is in het kort de boodschap achter het groeiplatform Connecting People. Bloemen passen bij iedere emotie, op elk moment, overal.
3. Celebrate Seasons
De natuur biedt hiermee een perfect thema voor bloemen en planten. Want bij ieder seizoen kijkt de consument uit naar die typische seizoensproducten. Ieder jaargetijde heeft haar eigen charme en sfeer met eigen bloemen en planten.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden