Afbeelding
Foto: RFH

Pothortensia kwekers stemmen vóór Promotieplan 2022-2024

Algemeen

Vrijdag 12 november vond bij FloriWorld in Aalsmeer de Royal FloraHolland FPC- Productdag Kamer-en tuinhortensia plaats. Circa 60 aanwezigen kregen een interessant programma voorgeschoteld.

Na de opening door FPC voorzitter Sjaak van Schie presenteerde Productmanager Michel Verbeek het marktbeeld van het product over het afgelopen jaar. De omzet van deze productgroep behaald in 2021 een recordhoogte van 59,9 miljoen Euro. Na het marktbeeld presenteerde Consultant Informatiediensten Ilse van der Zwet de uitkomsten van de Storecheck. De Kamer-en tuinhortensia kwekers hebben gezamenlijk een storecheck voor hun productgroep ingekocht van week 14 tot en met 34 over 2021. Hierin zijn consumenten in 3 landen (NL, DU en VK) gevraagd om tuincentra en bouwmarkten te bezoeken, vragen te beantwoorden over het schap en foto’s te maken. In 2019 is deze storecheck ook uitgevoerd. De resultaten zijn ook gebruikt bij het nieuw gepresenteerde Promotieplan voor 2022-2024.

Promotieplan 2022-2024
Dit plan werd gepresenteerd door Promotiecommissie lid Brigitte Hagen van Conceptfactory. Zij liet de behaalde resultaten van 2021 zien. Aansluitend werden de plannen voor de komende 3 jaar betreffende promotie aan de aanwezigen getoond. In deze drie jaar wil de promotiecommissie de consumenten inspireren met toepassingen voor binnen en buiten, ze bewust maken van het seizoen, en ze vooral zin laten krijgen om (vaker) hortensia’s te gaan kopen.

Promotieplan aangenomen
Er is gekozen om de heffing licht te verhogen van 0,2 naar 0,25%. Hiervoor krijgen de kwekers dan terug dat er ook promotie gemaakt gaat worden in Polen, naast focuslanden Duitsland en Nederland. Na de presentatie was het tijd voor de stemming van dit plan. 73% van de omzetwaarde heeft zijn stem uitgebracht en het plan werd met een ruime meerderheid van 81% aangenomen.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant