Logo bloemenkrant.nl
Foto: W.H. Zandbergen

My Peony Society op Flower Bazar

Marty Star, directeur van My Peony Society, presenteert zich met deze wereldwijde society en de bedrijven All I Am, Radicall Wonders en Colorigínz in november op de tweede Flower Bazar in Floriworld. Van 3 tot en met 7 november kunnen bezoekers met deze kleurrijke bedrijven kennismaken. Dat geldt niet alleen voor geïnteresseerden uit de sierteeltsector, want zaterdag en  zondag is Floriworld in Aalsmeer ook open voor consumenten.

DOOR TEUNTJE VAN DELFT

Marty Star is geen onbekende in de sierteeltsector. Hij kreeg het vak zoals dat heet met de paplepel ingegeven. Op 14-jarige leeftijd begon hij al bij groothandel Star & Van der Gugten en werd inkoper op zijn 16de. ‘Zolang ik me kan herinneren struinde ik samen met mijn vader Ernst Star de wereld af naar bijzondere bloemen’, vertelt hij enthousiast. ‘Bij Star & van der Gugten heb ik een geweldige opleiding in het bloemenvak genoten, met mijn vader Ernst Star als mentor maar ook klanten als bloemist Menno Kroon, die zich over me ontfermden. Op mijn 20ste startte ik, na de sluiting van veilinglocatie Vleuten, met verkopen van exclusieve bloemen naar exporteurs en retailers. De Cash en Carry was eigenlijk het fundament voor mijn beleving van het product.’ 

Duurzaam

Marty hield het niet bij bloemen alleen, hij stortte zich ook op zijn studie VWO en Informatiekunde (data science). ‘Tijdens mijn studie hebben we het marketingconcept My Peony Society bedacht en ten uitvoer gebracht. In 2018 zijn wij de samenwerking aangegaan met Dutch Flower Group om duurzaam door te kunnen groeien naar de toekomst. Vandaag de dag vertegenwoordigen we kwekers uit de hele wereld, zoals Zuid-Europa, West-Europa, Zuid-Amerika, Afrika, Noord-Amerika en Oceanië. We verhandelen inmiddels als collectief van kwekers 30 miljoen stelen pioenen per jaar. Het is een prachtige bloem en we hebben meer dan 100 soorten pioenen in ons assortiment. Toch blijven we constant op zoek naar verbeterde soorten. We kunnen door onze samenwerkingen 9 maanden per jaar kwalitatief goede pioenen garanderen en jaarrond leveren. We zijn nog op zoek naar de ultieme oplossing om die overige 3 maanden te overbruggen. My Peony Society is een toonaangevend verbond van de beste pioenenkwekers, handelaren, bloemisten en arrangeurs. We delen één passie: de tijdloze schoonheid van de pioen en haar indrukwekkende transformatie van groene knop naar de kleurrijke explosie van ‘kolkend kant’.

All I Am

‘In 2019 lanceerden we naast My Peony Society ook het merk All I Am’, gaat Marty gepassioneerd verder. ‘Daarmee zijn we gespecialiseerd in Allium, Brodiaea, Agapanthus en Nerine. We verkopen inmiddels ruim 5 miljoen stelen Alliums en zijn net als bij de pioenen intensieve samenwerkingen met kwekers aangegaan. Nerine Amarine is een groeibriljant, die steeds meer ontdekt wordt door designers. De bloem is in plukboeketten een waanzinnige eyecatcher en daardoor steeds populairder. We hebben ruim 30 soorten die allemaal te bewonderen zijn op Flower Bazar. Agapanthus krijgen we inmiddels bijna jaarrond en staan net als de pioenen wereldwijd aangeplant bij onze kwekers waar we direct of via Colorigínz intensief mee samenwerken.’

Radicall Wonders

‘Na het succes van All I Am en My Peony begon ook mijn liefde voor bijzondere producten weer te kriebelen, waarna we Radicall Wonders zijn gestart’, gaat de ambitieuze bloemenliefhebber verder. ‘Radicall Wonders is, zoals de naam al doet vermoeden, gericht op producten met een absolute Wow factor.
We zijn verliefd op Frittilaria (helaas nu nog alleen beschikbaar in het voorjaar) omdat ze zo heerlijk eigenwijs zijn. Een bloem met een enorme dynamiek, die altijd naar het licht groeit en daardoor als stand alone je elke dag kan verbazen. Dat geldt ook voor de rozenbottels en Ilex. Echte najaar symbolen zowel qua kleur als vorm. Voor beide producten werken we samen met kwekers die innovatief denken en constant grenzen willen verleggen. We zullen dit uitbundig laten zien op de Flower Bazar. We streven niet naar wat er al is, maar naar wat er zou kunnen zijn! De volle potentie van een productgroep ontdekken en daarin participeren om de commerciële vertaalslag te maken naar de klant.’

Colorigínz

‘We maken deel uit van het Colorigínz platform waarop onze producten internationaal aangeboden worden via de webshop en wereldwijd via VMP’s met onze klanten. Samen met de andere merken vormen we een gamechanger met het Colorigìnz platform door groots te denken in niche producten of specialties. Hier ligt ook onze passie. Door een commerciële twist te geven, maken we door onze samenwerkingen kleine, onbereikbare producten groot en blijven we innoveren.’’
Marty Star bruist nog steeds van de ideeën. Hij is super gefascineerd. ‘Ik ben super gefascineerd door de natuur en hoe dingen groeien en bloeien en heb gewoon een zesde zintuig om aan te voelen hoe een bloem zich verhoudt tot de tijd en de seizoenen. Qua kleur, geur en vorm’, zegt hij lachend. ‘Ik heb meer ideeën dan ik of de mensen om me heen kunnen realiseren en dit is soms irritant voor anderen in ons team. Ik heb een enorme drive; van mijn vader meegekregen denk ik. “The sky is the limit”, maar ik heb een enorm goed team om me heen die ook allemaal diezelfde passie en drive delen. Daardoor zijn we één grote familie.

“Kom met ons kennismaken op de Flower Bazar. Wij zijn er.”

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden