Afbeelding
Foto: conceptfactory

Promotieactiviteiten Cymbidium van start

Algemeen

In de woonmaand oktober starten voor het derde achtereenvolgende jaar de promotieactiviteiten van Cymbidium. Met verschillende on- en offline activiteiten ervaren bloemisten de vele toepassingsmogelijkheden van de snijbloem én de impact van Cymbidium in een eigentijds interieur.

Bij navraag onder Europese bloemisten blijkt dat Cymbidium als een impactvolle bloem wordt ervaren die tegelijkertijd een uitdaging biedt als het gaat om toepassing. Daarom startte de promotiecommissie Cymbidium met het samenstellen van een internationaal team van zeven vakbloemisten. Deze Cymbidium-ambassadeurs ontwikkelden in hun eigen stijl Cymbidium-bloemwerk, waarmee zij andere bloemisten op social media inspireren met hun vakmanschap. Om het bereik van Cymbidium nog meer te vergroten wordt een boeketwedstrijd opgezet met het internationale bloemistenplatform Fusion Flowers. Deze activiteit geeft bloemisten de ruimte om hun creativiteit en vakmanschap met Cymbidium te delen met vakgenoten.
Offline worden bloemisten geprikkeld met een speciaal ontwikkelde flyer. De flyer laat het verschil zien tussen een interieur zonder en mét Cymbidium. Aanvullend worden creaties van internationale vakbloemisten gepresenteerd, die zich onderscheiden met Cymbidium. Deze flyer is rechtstreeks verspreid via het Duitse bloemistenvakblad Florieren (1.300 bloemisten) en kwekers uit de promotiecommissie bezoeken de komende weken exporteurs waarbij ze de flyer overhandigen aan in- en verkopers.

De bloemist wordt opgeroepen hun Cymbidiumcreaties te delen met de speciale hashtag: #cymbidiumlover. Hiermee onderscheidt de vakman zich in het huidige speelveld. De promotiecampagne Cymbidium ‘Interior Musthave’ is het initiatief van alle snijcymbidiumtelers i.s.m. Royal FloraHolland.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant