Afbeelding
Foto: plantion

Livestream ‘Inspelen op de bewuste consument’

Algemeen

‘Als het groener kan, doe het dan’, zo redeneren steeds meer consumenten. In de supermarkt, de kledingzaak en het autobedrijf, maar ook in de bloemenwinkel en het tuincentrum. Wie is die bewuste consument en hoe kan de detaillist inspelen op de groeiende behoefte aan duurzame bloemen en planten? Deze vragen staan centraal tijdens de livestream die Plantion, Groothandelscentrum Plantion en VBW samen organiseren op dinsdagavond 22 juni van 19.30-21.00 uur.

Het inmiddels vierde livestreamevent van de initiatiefnemers zoomt in op de kenmerken en wensen van ‘de bewuste consument van nu’. Duurzaamheid wordt steeds belangrijker in het koopgedrag van mensen. Gastsprekers geven tips over hoe bloemen- en plantendetaillisten op deze ontwikkeling kunnen inhaken. Welke rol kan bijvoorbeeld het keurmerk Barometer Duurzame Bloemist vervullen? Hoe kom je bij de bewuste consument in beeld. En welke ondersteuning kunnen Plantion, VBW en Groothandelscentrum Plantion hierin bieden?

Opzet
Het event vindt 22 juni plaats op het sfeervolle plein van Groothandelscentrum Plantion in Ede en heeft een ‘talkshow-achtige’ opzet. Presentator Krijn Schuitemaker voert aan tafel korte gesprekken met verschillende gasten uit de sierteeltsector. Regelmatig worden video’s ingestart en Schuitemaker speelt ook kijkersvragen door. Ter inspiratie verzorgen de finalisten van het NK junioren Bloemsierkunst (7 en 8 september bij Plantion) bloemwerken voor de bewuste consument.

Het event op 22 juni wordt live uitgezonden via de Facebook- en YouTubepagina’s van de initiatiefnemers. Op een later moment (terug)kijken is mogelijk via de website van VBW.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant