Logo bloemenkrant.nl
Foto: Nils van Houts
Bloemen in Beweging

RFH: bestemming bekend, reis onzeker

De grootste groene digitale marktplaats van de wereld, waarop zoveel mogelijk kwekers en kopers zaken doen, zodat optimale prijsvorming is gekoppeld aan efficiënte dienstverlening. Samengevat in een zin is dit de ambitie en het bestaansrecht van Royal FloraHolland.

Door Walter Landesbergen

Het doel wat de directie van RFH, gesteund door RvC en Ledenraad, voor de coöperatie voor ogen heeft is duidelijk, de groene b-2-b Amazon. Maar de weg ernaar toe heeft volgens CFO Van Mechelen de kenmerken van een ontdekkingstocht.
RFH staat voor een uitdaging. Die nog groter wordt, omdat niet alle leden (petitie) en klanten (VGB), zich als gewillig reisgezelschap laten inschepen. Leden vragen om meer inzicht en klanten om meer inspraak. Maar inzicht kan RFH in veel gevallen niet bieden, omdat dit grotendeels nog verworven moet worden. En inspraak wordt de VGB vooralsnog niet verleend, vandaar de huidige impasse tussen veilbedrijf en handel.
RFH zit in een lastig parket. De Bloemenkrant sprak uitgebreid met de CFO David van Mechelen. Een gesprek vol vastberadenheid en overtuiging en evengoed vol vraagtekens en onzekerheden.

Lees hier het hele interview, 10 vragen aan David van Mechelen over de RFH- strategie en de consequenties..

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden