De kleuren van de gerbera zijn een weldaad.
De kleuren van de gerbera zijn een weldaad.

De Gerbera blijft altijd verrassend!

Algemeen Growers pride

April is de maand van de gerbera en dus laat gerbera van zich horen. Gerberatelers hebben afgelopen donderdag en vrijdag gerbera’s uitgedeeld met de tekst ‘jij bent bijzonder’ aan consumenten in een aantal grote steden waaronder Leiden, Gouda en Den Haag. Exporteurs werden verrast met kleurrijke gerberapresentaties.

DOOR WILMA VAN VELZEN

“Deze actie werd goed ontvangen en was weer zo’n verrassend campagneonderdeel van Coloured by Gerbera: Gerbera verrast altijd!” zegt Christy van der Stam, creative director Vandeez. “Niet alleen consumenten werden met gerbera verrast, ook bloemenexporteurs werden kregen een kleurrijke gerberapresentatie.
April is de maand van de gerbera en deze actie komt voort uit het gerbera collectief. Een sterk punt van de actie is dat de gerberatelers hier persoonlijk bij worden betrokken, bijvoorbeeld dat zij zelf de bloemen uitdelen. Maar ook tonen wij de telers op de website, zodat het gezicht achter de teler eveneens wordt belicht. Want wie de mensen zijn achter dit prachtige product is een verhaal dat we graag willen doorvertellen.”

Betrokken

Dat de actie zo’n succes is komt volgens Van der Stam ongetwijfeld ook omdat de gerberatelers zo betrokken zijn bij de actie die eveneens door Royal FloraHolland werd opgepakt. Via de social media kreeg de actie een nog groter bereik. “Komende week pakken we door met een online campagne die gericht is op de bloemisten. Dit is een internationale campagne die loopt tot eind april.”

Veredelaars

Coloured by Gerbera is een collectief dat wordt gevormd door 40 telers en 7 veredelaars die elke dag garant staan voor de mooiste gerbera’s. De promotie wordt uitgevoerd in samenwerking met Vandeez, dat gespecialiseerd is in het helpen groeien van ambitieuze merken. Onder de campagnenaam Coloured by Gerbera: Gerbera verrast altijd! wordt stevig aan de weg getimmerd. “In het voorjaar zijn de uitingen vooral gericht op het laten zien dat gerbera weer volop verkrijgbaar is.
In het najaar staan in september de novelty uitingen centraal en is er opnieuw een actieve campagne waarbij de aandacht wordt gevestigd op alle nieuwe gerbera soorten. Daarbij is de focus vooral gericht op Nederland en Duitsland” aldus Christy van der Stam.

Assortiment

Op de website www.colouredbygerbera.com is uiteraard het actuele gerbera assortiment te vinden. Large, mini, nano, sphere, spiky, curly en bi-color, alle vormen worden uitgelicht. Maar ook de verhalen van de telers kun je er vinden waarmee het vrolijke product gerbera dichterbij wordt gebracht.
Inspiratie trends worden bieden een mooie aanvulling en verwijzen ook naar Instagram, Pinterest, Facebook, YouTube en LinkedIn. De gerberapromotie wordt breed uitgedragen.

Inderdaad, de gerbera verrast altijd.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant