Logo bloemenkrant.nl
Foto: oz-hami

OZ-Hami, nieuwe naam achter sterke merken

Op donderdag 8 april heeft het directieteam van OZ Export en Hamifleurs haar nieuwe overkoepelende naam ‘OZ-Hami’ en bijbehorend logo gepresenteerd aan haar medewerkers en partnerkwekers. Bloemenexportbedrijven OZ Export, gevestigd in Aalsmeer en Hamifleurs, gevestigd in Honselersdijk zetten hiermee een volgende stap binnen hun intensievere samenwerking.

Merken OZ Export, Hamifleurs en Van Dam blijven bestaan
OZ-Hami is daarbij de motor achter OZ Export, Hamifleurs en Van Dam, die als succesvolle en onderscheidende klantmerken zelfstandig blijven opereren naar de internationale klanten. Van Dam was begin 2020 geïntegreerd binnen Hamifleurs. OZ Export en Hamifleurs bundelen binnen OZ-Hami hun krachten qua inkoop, logistiek, e-commerce en marketing, zodat ze nu en naar de toekomst het meest efficiënte supply chain proces van kweker tot eindklant kunnen realiseren.

Toekomstproof
OZ-Hami zet hiermee een nieuwe stap richting een futureproof organisatie. “De markt voor verse snijbloemen via groothandels en bloemisten in Europa, het Midden-Oosten en Azië blijft zich naar de toekomst positief ontwikkelen, zowel in volume als in professionaliteit” aldus Ruben Sicking, algemeen directeur OZ-Hami. “Wij zien hierin met OZ-Hami verdere mogelijkheden om met onze klanten en kwekers duurzaam te groeien vanuit partnerschap, expertise en maximale service, logistiek en innovatie. Waarbij we naast ons uitzonderlijk brede assortiment bloemen, ook trend- en marktinformatie, inspiratie, advies en lokale marketingondersteuning bieden. Met onze communicatie naar bloemisten en gerichte verkoop en distributie via onze groothandelsklanten, waarbij de rol van e-commerce en de inzet van onze online aankoopmogelijkheden alleen maar zullen toenemen.”



Naamkeuze OZ-Hami en logo
De naam OZ-Hami is uiteraard een combinatie van OZ Export (opgericht in 1959) en Hamifleurs (opgericht in 1976) . Een prachtig eerbetoon aan de grondleggers van de organisaties; Arie Ofman, Klaas van Zijverden, Hans Zwemstra en Michel Vijverberg.
OZ-Hami is klaar voor een succesvolle toekomst. Daarom is voor het logo gekozen voor twee onderscheidende kleuren in paarstonen. Het donkere paars staat voor creativiteit, visie, wijsheid en ambitie en het lichtere paars staat voor persoonlijke aandacht, passie, vooruitstrevend en inspiratie. In een vriendelijke stijl met rondingen, uiteraard aangevuld met een gestileerde bloem die natuurlijk niet mag ontbreken.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden