Directie RFH start charme-offensief
Logo bloemenkrant.nl
<p>Directie RFH, David van Mechelen en Steven van Schilfgaarde.</p>

Directie RFH, David van Mechelen en Steven van Schilfgaarde.

(Foto: bk)

Directie RFH start charme-offensief

“We gaan leden meer betrekken bij veranderingen” Dit is de kop boven een brief van de directie van RFH aan haar leden. Gepubliceerd op de RFH site op 31 maart. Het is een zin die je een paar keer moet lezen om de betekenis ervan te laten doordringen. Wat staat hier nu eigenlijk?

Door Walter Landesbergen

Vanuit RFH kan je de zin lezen als onderdeel van een charmeoffensief, waarbij de coöperatie zich voorneemt zich meer te zullen openstellen voor inspraak tijdens de fase van transitie.
Vanuit de leden kan je de zin lezen als de erkenning dat zij tot op heden te weinig in de melk te brokkelen hadden met betrekking tot de veranderingsprocessen.
CEO Steven van Schilfgaarde heeft talloze malen beweerd dat zijn deur altijd open staat voor advies, vragen, toelichting etc. Wie wil kan hem ook altijd bellen. Hij begreep daarom niet waarom een substantieel deel van zijn leden hem en zijn directie-kompaan Van Mechelen verraste met een enquête en petitie.
Het is al eerder gememoreerd, wie zo doof is voor tegengeluiden mist een antenne… Of moet de tegenmacht onderschat hebben. Of geen prijs stellen op discussie met mogelijke consequenties.

Lees ook dit artikel: Hoe serieus neemt RFH inspraak van de leden?

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden