Noviflora versterkt positie in Zweden
Logo bloemenkrant.nl
Foto: noviflora

Noviflora versterkt positie in Zweden

Noviflora heeft haar positie in Zweden verder versterkt door de overname van het Zweedse bedrijf Carlsson Blomstergrossisten i Borås AB. Deze overname past binnen de multi-local strategie vanuit het marktleiderschap, waarbij de focus ligt op de marktgebieden Noord- en Centraal Europa. Naast de vestigingen in Göteborg, Helsingborg en Uppsala wordt nu Borås de vierde vestiging van Noviflora in Zweden.

Carlsson Blomstergrossisten i Borås AB heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd als premium kwaliteitsleverancier in de verkoop van bloemen, planten en accessoires aan bloemisten en tuincentra in West- en Centraal-Zweden. De activiteiten van Carlsson Blomstergrossisten i Borås AB blijven plaatsvinden vanuit de huidige vestiging in Borås.

Noviflora-Directie Xander van Reisen en Hendrico de Brabander: “We zijn enorm trots met deze uitbreiding. De overname van Carlsson betekent voor Noviflora een verdere versteviging in de Zweedse markt waar we al jarenlang actief zijn. Door slimme samenwerking met onze bestaande bedrijven in Zweden kunnen we onze lokale positie weer een flinke boost geven. Hierbij streven we continue naar de kortste weg van kas naar kassa voor nationaal en internationaal product. De Cash & Carry van Carlsson Blomstergrossisten i Borås AB is centraal gelegen in Zweden en zij beschikken over een uniek logistiek netwerk met sales trucks waarbij de online verkoop via de webshop een grote rol speelt. Noviflora wil de rol als kwaliteitsleverancier voor bloemen en planten op de focus-marktgebieden duurzaam uitbouwen door voorwaarts te integreren in de markten waar het familiebedrijf als exporteur marktleider is.“

Met bijna 50 jaar ervaring en vanuit passie voor vers en service staat Noviflora aan de top van Nederlandse sierteeltexporteurs in het hogere kwaliteitssegment. Vanuit één digitaal platform, waar een klant- en segmentgericht lokaal en internationaal assortiment wordt aangeboden, worden de klanten ontzorgd en beleverd vanuit een land-dekkend logistiek netwerk. Dit in combinatie met de ontwikkeling van nieuwe concepten en slimme toepassingen op gebied van data en digitale systemen. Kennis en ervaring wordt gebruikt om klanten te informeren, te inspireren en ze een beter rendement te laten maken. Door deze innovatieve aanpak en voorwaartse strategie in de marktgebieden van Noviflora werkt het familiebedrijf aan een duurzame toekomst.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden