Styling: Klimprodukties
Fotografie: Wilfried Overwater
Styling: Klimprodukties Fotografie: Wilfried Overwater Foto: Fotografie Wilfried Overwater

Voorjaarscampagne 365 dagen bloemen van start

Algemeen

Voor het vierde opvolgende jaar gaat de voorjaarscampagne van 365 dagen bloemen van start met het thema: Geur! De aftrap wordt gegeven via een digitale nieuwsbrief die wordt verstuurd naar meer dan 7.000 bloemisten én de lancering van het digitale seizoensmagazine. De campagne roept bovendien de sector op om gezamenlijk de vrolijke boodschap te delen en biedt hiervoor concrete handvatten aan.

Door de rare tijd van nu wordt de waarde van bloemen geherwaardeerd. Bloemen zorgen voor verbinding en met bloemen deel je emotie. Juist in deze tijd is voor de sierteeltsector de kans om massaal te vertellen over de kracht van bloemen en laat zien wat er allemaal mogelijk is.
“Bloemen maken blij! Je kunt zoveel meer vertellen over bloemen. Het zijn positieve prikkels op de timeline van een consument, maar ook opvallende berichten in een digitale nieuwsbrief van een handelaar”, vertelt Marion Klaver, projectmanager. “Het digitale seizoensmagazine biedt praktische én boeiende seizoensinspiratie. De teksten kunnen makkelijk én snel gedeeld worden met klanten; in vier talen (NL, DU, EN, FR). Daarnaast zijn de foto’s en passend POS-materiaal eenvoudig te downloaden. Elke bloemist kan meteen aan de slag én kan zich laten inspireren voor het maken van eigen content. Lees het magazine online: www.365dagenbloemen.nl.”

Maart: Ruik-de-lente-dagen
Voor de derde keer organiseert 365 dagen bloemen de Ruik-de-lente-dagen. Samen met het internationale bloemistenplatform Fusion Flowers worden bloemisten opgeroepen om bloemwerk te maken, die zorgen voor een zintuigelijke prikkeling. Daarnaast worden bloemisten met kant-en-klaar (digitaal) POS-materiaal gefaciliteerd om geurende voorjaarsbloemen extra te belichten; in hun webshop, nieuwsbrief of social media. Meer dan 130 sierteeltmarketeers ontvangen bovendien een oproep om de ‘Ruik de lente-dagen’ kracht bij te zetten. Marion: “De ‘Ruik de lente-dagen’ is een concrete actieperiode waarin de bloemist uitpakt met geurende bloemen. Het zijn de ultieme ‘goed-nieuws-brengers’ van dit jaar”.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant