
Tulpencampagne 2021 Let’s Connect van start
Tulpen Promotie Nederland (TPN) presenteert een nieuwe campagne. Door de pandemie vindt de jaarlijkse aftrap van het tulpenseizoen op 16 januari 2021 niet plaats op de Dam.
TPN-voorzitter Arjan Smit: “De afgelopen periode hebben we koortsachtig gewerkt, want Nationale Tulpendag willen we natuurlijk niet geruisloos voorbij laten gaan. Het eerder bekend gemaakte thema ‘Let’s Connect’ blijft ons uitgangspunt. We hopen dat iedereen die de tulp een warm hart toedraagt zal meedoen!” De start van de promotiecampagne omvat een boeketactie via social media en televisie en een pr-campagne richting consumentenmedia. Voor bloemisten, supermarkten, tuincentra en webwinkels is nieuw promotiemateriaal beschikbaar.
Oproep
Smit: “Omdat mensen nu niet naar de pluktuin kunnen, brengen we dit jaar tulpen naar de mensen! We geven 100 kleurrijke tulpenboeketten weg via onze Facebookpagina TulipTime. Tevens wordt elke bloemist, supermarkt, tuincentrumeigenaar en webwinkel opgeroepen om op 16 januari 2021 een tulpenfoto te delen via social media en @Tuliptime te taggen of de hashtag #Tulpendag te gebruiken.” De kwekers hopen daarmee een groot bereik te creëren zodat iedereen weet dat tulpen weer volop verkrijgbaar zijn.
Mediacampagne
“Ook offline zetten we de tulp natuurlijk volop in de schijnwerpers,” aldus Smit. Zo is in het populaire tv-programma De Grote Tuinverbouwing van 16 januari (SBS6, 17.00 uur) een uitgebreide terugblik op 9 edities van Nationale Tulpendag te zien en wordt de boeketactie gestart. Daarnaast loopt er gedurende het tulpenseizoen een PR-campagne richting consumentenmedia met inmiddels uitgebreide publicaties in tijdschriften en dagbladen.
Tulpenvlag
De vorig jaar geïntroduceerde oranje tulpenvlag bleek een groot succes. Smit: “Heel veel bloemisten en tulpenverkopers hebben de vlag besteld waardoor Tulpendag een extra feestelijk karakter kreeg in heel Nederland. We hopen dat de vlag wederom massaal uit gaat en door de tekst ‘It’s time for tulips’ kan hij natuurlijk het hele seizoen wapperen!”
TPN verlengt de kortingsperiode waardoor de tulpenvlag tot en met 31 januari 2021 voor slechts € 7,50 (exclusief verzendkosten) te bestellen is via www.tulpenpromotie.nl. Op de website is ook gratis promotiemateriaal te downloaden. Speciaal voor tulpentijd 2021 heeft TPN nieuwe posters gemaakt met daarop het thema ‘Let’s Connect’.
-
Betere biologische bestrijding van spint met Spidex Vital
2 dagen geleden
-
Aardse Orchids introduceert nieuw assortiment
2 dagen geleden
-
Deep Purple verrast met gebarentaal campagne
2 dagen geleden
-
Vurens gaat verder als Greenhouse Services
2 dagen geleden
-
2 dagen geleden
-
Royal Van Zanten promoot haar chrysanten richting Russische vrouwendag
2 dagen geleden
-
XAnthu gaat samenwerking aan met IFN
2 dagen geleden
-
Voorzichtig opstarten Hydrangea seizoen
3 dagen geleden
-
Brexit, Hydrangea-promotie en coronaproof verbinden dag
3 dagen geleden
-
Startsein bouw nieuwe kassen HilverdaFlorist door Bosman Van Zaal
3 dagen geleden
-
Permanente vakbeurs Daily Trade Fair opent in Venlo
3 dagen geleden
-
Hans van Ree nieuwe CEO van Bloom, Green Partners en Greenex
3 dagen geleden
-
Joost Stolker nieuw bestuurslid Varb
4 dagen geleden
-
Licht, een onderzoeksveld dat nog nauwelijks ontgonnen is!
4 dagen geleden
-
23-02-2021: De Bloemenkrant is weer uit
5 dagen geleden
-
Druk op FloraHolland bereikt kookpunt
5 dagen geleden
1
-
5 dagen geleden
1
-
FloriNEE biedt RFH de petitie “De Noodrem” aan
5 dagen geleden
-
Voorzitter RFH Ledenraad neemt petitie “De Noodrem” in ontvangst
5 dagen geleden
-
Ook FreshPortal wil dat Floriday een succes wordt
5 dagen geleden
-
Verpakkingen: duurzaam, effectief en volop verrassend
5 dagen geleden
-
VannoVa verrast haar klanten
19 feb, 06:56
-
Voorjaar begonnen bij GROEN-Direkt
19 feb, 06:51
-
Groene Hotspots succesvol: bijna 50% meer bbl-leerlingen in de groenbranche
19 feb, 06:34
Nieuwsoverzicht
-
Betere biologische bestrijding van spint met Spidex Vital
2 dagen geleden
-
Aardse Orchids introduceert nieuw assortiment
2 dagen geleden
-
Deep Purple verrast met gebarentaal campagne
2 dagen geleden
-
Vurens gaat verder als Greenhouse Services
2 dagen geleden
-
Tuinbranche wil verkoop vanaf buitenterreinen
2 dagen geleden