
Floréac bundelt voortaan alle handelsbedrijven onder één merk’
Floréac, Belgisch sierteeltbedrijf, groepeert vanaf begin november alle handelsactiviteiten onder de commerciële naam Floréac. Het familiebedrijf streeft met deze keuze naar meer zichtbaarheid en naar vereenvoudiging voor klanten en leveranciers. De klemtoon ligt nog meer dan voorheen op een sterke samenwerking met klanten, leveranciers en alle andere partners.
Innovating Horticulture Togehter
De herprofilering van Floréac gaat gepaard met een pittige baseline, een nieuwe website en een opfrissing van het logo. Die nieuwe baseline vat kort maar krachtig de nieuwe koers samen: Innovating Horticulure Together.
“Innovatie zit vanaf het begin bij Floréac in de wortels verweven” legt Werner Krott (CEO) uit. “En ook het besef dat je de lat pas echt hoog kan leggen door nauw samen te werken met je klanten, je leveranciers en alle andere stakeholders. Samen met hen verder schrijven aan één verhaal.”
Vereenvoudiging over heel de lijn
Voor de klant en in de markt betekent deze fusie vooral een vereenvoudiging. De gespecialiseerde handel - tuincentraketens, tuincentra & bouwmarkten met breed assortiment – worden vanaf nu bediend vanuit één merk: Floréac. “Dat we de krachten nu bundelen onder één sterk merk, werkt een grotere zichtbaarheid in de hand”, legt Krott uit. Floréac richt zich dus 100% op de gespecialiseerde klanten. De supermarkten in portefeuille vallen onder een ander gespecialiseerd merk: Coverde. “We houden Coverde aan als merk om het onderscheid met Floréac duidelijk te maken. Handel voor supermarkten vereist immers een andere expertise. Op die manier blijven beide merken - Floréac en Coverde - zuiver”, aldus Krott.
Voor leveranciers zijn er nog steeds twee logistieke platforms: Floréac voor België en Moterra voor Nederland. De naam Moterra blijft dus wel bestaan, dit om het onderscheid België/Nederland in de verf te zetten en zo te vermijden dat leveringen op het verkeerde logistiek platform belanden.
-
e•bloom verpakt haar bloemen in bloemen
2 dagen geleden
1
-
Gebruik alternatieve energie stijgt onder glastuinders
2 dagen geleden
-
Syngenta neemt SURfaPLUS over
2 dagen geleden
-
Wellantcollege, CITAVERDE en Helicon bestuurlijk gefuseerd
3 dagen geleden
-
Gerbera United zet klanten in het zonnetje
3 dagen geleden
1
-
3 dagen geleden
-
Opti-flor lanceert ‘Werken bij’ website voor wervingsactiviteiten
3 dagen geleden
-
Nog twee dagen om de Flora Futura enquete in te vullen
3 dagen geleden
1
-
Van Wordragen Flowers kiest voor lidmaatschap bij Decorum
4 dagen geleden
-
Nieuwe anthuriumcampagne Breathe & Bloom van start
4 dagen geleden
-
Tulpencampagne 2021 Let’s Connect van start
4 dagen geleden
-
Trots op de Bloembollen...
4 dagen geleden
-
Stigas beantwoordt vaccinatie-vragen
4 dagen geleden
-
Perry van Es nieuwe COO bij Invaro Agri & Horti Technology Group
4 dagen geleden
-
FloriDay afgelopen zaterdag landelijke storing
5 dagen geleden
Nieuwsoverzicht
-
e•bloom verpakt haar bloemen in bloemen
2 dagen geleden
1
-
Gebruik alternatieve energie stijgt onder glastuinders
2 dagen geleden
-
Syngenta neemt SURfaPLUS over
2 dagen geleden
-
Wellantcollege, CITAVERDE en Helicon bestuurlijk gefuseerd
3 dagen geleden
-
Gerbera United zet klanten in het zonnetje
3 dagen geleden
1