Logo bloemenkrant.nl
Foto: floralife

Fairtradelabel voor FloraLife producten

FloraLife, onderdeel van de Smithers-Oasis Company, maakt bekend dat FloraLife® Clear ULTRA 200 en FloraLife® Express Universal 300 van het bedrijf nu verkrijgbaar zijn met Fairtradelabel. Fairtrade is een internationale organisatie die een keurmerk toekent aan bedrijven die hun producten op ethisch verantwoorde wijze inkopen bij boeren en arbeiders die daarvoor een eerlijke prijs ontvangen. FloraLife ontving het Fairtrade-label omdat het suiker verantwoord inkoopt binnen zijn toeleveringsketen.

Om voor het label in aanmerking te komen, moest FloraLife een aantal productingrediënten aanpassen, net als de manier waarop ze worden ingekocht. Deze producten zijn net zo goed en doeltreffend als de FloraLife-producten zonder Fairtradelabel.

Duurzaamheidsplan FloraLife

Fairtrade-certificering is een van de initiatieven van FloraLife om de doelstellingen uit het duurzaamheidsplan voor 2025 van het bedrijf te bereiken. Het gaat om een langetermijnplan tot 2025 waarmee het bedrijf de principes van verminderen, hergebruiken, recycleren en respecteren op vier gebieden wil toepassen: water, innovatie, productie en consumptie, en klimaatactie.
“We hechten veel belang aan de principes waar Fairtrade voor staat”, zegt Jim Daly, vicepresident van FloraLife/Oasis Grower Solutions Global Operations and Corporate Research. “Dit initiatief is onderdeel van ons duurzaamheidsplan voor 2025, maar we merken ook dat onder consumenten de vraag naar Fairtradeproducten en de bijbehorende transparantie toeneemt.”

FloraLife® Express Clear ULTRA 200 is ontwikkeld voor hydratatie en voeding voor alle soorten bloemen en decoratiegroen, zonder aansnijden van de stelen. Dit product is bestemd voor exporteurs, groothandelaren, boekettenmakers, supermarkten en bloemisten. De hoogwaardige technologie helpt om de oogstcyclus te verkorten en geeft zo meer flexibiliteit bij het kopen en oogsten. De tijd die niet gebruikt wordt voor verwerking, kan worden besteed aan betere dienstverlening aan klanten. Het resultaat: hogere verkoopcijfers.
Doordat de bloemen op oogstlengte kunnen worden vervoerd, opgeslagen en verkocht, wordt er bespaard op productverlies, afval, onderhoud van materiaal, benodigde productieruimte en behandeling. Bovendien leidt het tot minder stress en mechanische schade, wat de kans beperkt dat ziekteverwekkers bij de bloem kunnen komen. De technologie werkt het beste bij bloemen die maximaal twee weken droog worden opgeslagen.

FloraLife® Express Universal 300 biedt de zekerheid van goede verzorging bij de consument thuis. Het is een uniek, innovatief bloemverzorgingsproduct dat zorgt voor voeding en volledige hydratatie van verse snijbloemen en decoratiegroen, ook zonder het aansnijden van de stelen. Dit kwaliteitsproduct stimuleert de bloemen om goed open te gaan en hun heldere kleuren te laten zien. Water en voeding worden onmiddellijk opgenomen, zodat de sapstroom in de stelen niet wordt onderbroken en de consument maximaal plezier heeft van zijn bloemen.



Foto 1: FloraLife® Express Clear ULTRA 200 en FloraLife® Express Universal 300

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden