Afbeelding
Foto: Parfum Flower Company

Parfum Flower Company richt zich op innovaties

Algemeen

Parfum Flower Company is hard geraakt door de maatregelen rondom COVID-19. Het bedrijf, dat zich specialiseert in de vermarkting van geurende rozen en tuinrozen die veelal worden gebruik voor speciale gelegenheden, zag vlak nadat de eerste lockdown eind maart van kracht ging de omzet met tot wel 90% dalen.

''Het is roeien met de riemen die je hebt, maar de COVID-19 crisis heeft ons ook een aantal nieuwe dingen gebracht'',zegt Wouter de Vries, managing director van Parfum Flower Company. ''Zo zijn we begonnen met het drogen van onze rozen. Parfum Flower Company heeft te maken met sterk wisselende seizoenen. Met name in de winter daalt de verkoop sterk, maar de productie van onze kwekerijen niet, waardoor overschotten ontstaan. 'We vonden het zo zonde dat we jaar op jaar zoveel mooie producten weg moesten gooien dat we deze in eerste aanleg kleinschalig zijn gaan drogen, puur om de klant wat extra's te kunnen bieden en om vernietiging te voorkomen. Mede dankzij de situatie vanaf maart dit jaar, is dit project in een stroomversnelling gekomen en zijn de droogbloemen verder de markt ingegaan onder de merknaam Zero Waste Flowers. Zero Waste Flowers werkt op zijn beurt weer samen met importeurs en exporteurs binnen de veilinglocaties van Royal FloraHolland en heeft inmiddels een uitgebreid assortiment aan rozen, pioenen, proteas, en vele andere soorten die bijdragen aan duurzaam ondernemen en verspilling binnen de sierteeltsector tegengaan. Het is vanuit ons een innovatieve bijdrage aan een betere wereld, die geboren is uit deze situatie.'' aldus De Vries.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant