Floweracademy.NL bestaat 15 jaar
AlgemeenIn 2005 begon Lucas Jansen Floweracademy.NL met focus op cursussen assortimentskennis snijbloemen, kamer- en tuinplanten & trainingen kwaliteit en ingangscontrole.
Om in te spelen op de wensen en behoeften van de sector, werden de cursussen al snel uitgebreid met trainingen op het gebied van marketing, account & category management. Daarnaast zijn er door heel Europa marktverkenningen georganiseerd om zo meer kennis te krijgen van de afzetmarkten.
Wapenfeiten
-2012: lancering Floweracademy.TV, het eerste e-learning platform in de sierteeltketen met onlinetrainingen over product.
-2015: boekjes van Bloemenbureau Holland tot apps voor op de telefoon gemaakt.
-2018: lancering webapplicatie InfoFlowersPlants, een online productcatalogus in 8 talen boordevol productinformatie.
-2020: start virtuele classrooms om aan te sluiten bij de huidige trend om “met afstand” te leren.
Jansen werkt nauw samen met Miranda Bakker (specialist verkoop, markt en retail) en Miek Stap (fotografie, data, en webapplicaties).