Afbeelding
Foto: Melinda-lou v/d Linden

Bloemrijk bedonderd

Algemeen Column

Terwijl de sierteelt alles uit de kast lijkt te trekken om ten tijde van de coronacrisis reclame voor zich te maken en honderdduizenden boeketten, die anders toch maar werden doorgedraaid, onder senioren verdeelt, zorgen Fleurop Bloemisten voor antireclame.

Althans bij de Nederlandse consument, die tch de markt uitmaakt. De online getoonde plaatjes slaan nergens op en wie, zoals ik, geregeld van die bezorgservice gebruik maakt om een verre vriend of vriendin te verrassen, komt eigenlijk bedrogen uit. De plaatjes op het scherm zijn min of meer visuele leugens. Ik adviseer iedereen in elk geval de kleinste versie te kiezen, die nog altijd op het plaatje groter is dan wat wordt bezorgd. Elke grotere versie is weggegooid geld, tenzij men natuurlijk de bloemist, vooral in deze barre tijden, een gift wil geven. Ik koos voor de allergrootste, maar zag daarvan helaas niets terug in de foto van de overigens dankbare ontvangers. Wisten zij veel. Zij kenden ook de rekening niet die qua hoogte in geen verhouding stond tot mijn bloemrijke geste. Het product stond in geen verhouding tot de prijs, zeker niet nu die (tegen mijn zin trouwens) zwaar onder druk staat, begreep ik van de veiling. Volgende keer toch maar, zij het met tegenzin, voor een ander geschenk kiezen. Misschien wordt het een cadeaubon. Bloemen mogen dan emotie zijn, maar ik raakte geëmotioneerd in verkeerde zin. Ik weet wel dat online bloemen bestellen een gok is, maar die kan ook een loterij met uitsluitend nieten worden. Helaas.

Johan Th. Bos
Johan Th. Bos, redacteur van de Bloemenkrant, geeft in zijn columns zijn mening over de sierteelt


Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant