Afbeelding
Foto: plantarium

Plantarium slaat een nieuwe weg in

Algemeen

De vertrouwde beurs Plantarium in Boskoop krijgt een nieuwe formule en er komt een digitaal platform voor het matchen van de markt en producenten. Daarmee kiest Plantarium voor een duurzame toekomst als groen platform.

Met de plannen wil Plantarium de beurs en het nieuwe platform aantrekkelijker maken voor een bredere doelgroep. Plantarium slaat de brug naar doelgroepen met interesse voor internationale trends in de sector. "Denk bijvoorbeeld aan architecten, die inspiratie komen halen én brengen over de groene stad," aldus Jan Willem Griep, voorzitter van Plantarium.
Uit kwalitatief onderzoek op de beurs blijkt dat er kansen liggen voor het aantrekkelijker maken van Plantarium voor specifieke doelgroepen. De organisatie wil het hele jaar door kunnen inspelen op trends in de sector. Zoals de sterke ontwikkeling in functioneel groen, die interessant is voor planologen en beleidsmakers. Dat doet Plantarium als gids en verbinder, door nauwere samenwerking met andere organisaties binnen en buiten de branche, zoals nu ook al met GROEN-Direkt.
"Daarmee keren we terug naar de kern van onze organisatie: ons hard maken voor de profilering van het beste dat onze sector te bieden heeft. Op een manier die aansluit bij wat zakelijke klanten en consumenten willen. Of zelfs nog gáán willen: want trends moet je niet altijd volgen, maar ook vóór zijn," legt Griep uit.

Plantarium besteedde de afgelopen maanden aan koersbepaling en het herinrichten van de organisatie om de nieuwe koers mogelijk te maken. Daarin werkt Plantarium samen met Beewan, het bedrijf dat gespecialiseerd is in beurzen, beursdeelnames en het rendement daarvan voor zowel organisatie als deelnemers. Plantarium en Beewan gebruiken de komende maanden om de nieuwe koers verder vorm te geven. Een eerste presentatie van de Plantarium-plannen vindt plaats op IPM Essen in het BIZZ Holland paviljoen.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant