Afbeelding
Foto: PR

Topbloemist omarmt duurzame producten

Algemeen

Om duurzaamheid kun je niet meer heen. En dat is maar goed ook, want we moeten zuiniger omgaan met onze natuurlijke hulpbronnen. Daarnaast hebben mensen meer dan ooit behoefte aan een gezonde en groene leefomgeving. Niet alleen kwekers staan voor een grote uitdaging, maar bloemisten ook. Duurzaamheid is een uitdaging, maar ook een kans. Als sector vertellen we te weinig wat we al heel goed doen. Decorum kwekers lopen voorop als het gaat om duurzaamheid. Zij investeren in duurzame verpakkingen, biologische gewasbeschermingsmiddelen en ook in het gebruik van hernieuwbare energie zoals aardwarmte en zonne-energie.
 
Duurzaamheid wordt belangrijker voor bloemisten. Steeds meer bloemisten kijken naar zaken als gebruikte middelen als zij inkopen, zo ook Manfred Hoffmann. Herr Hofmann heeft twee prachtige bloemenzaken in Düsseldorf en is daarnaast creative director van Fachverband Deutscher Floristen. "Decorum is voor mij meer dan een merk, omdat ik de kwekers en werknemers achter het merk heb leren kennen. Ik heb gezien hoeveel moeite zij doen om zo min mogelijk middelen in te zetten tijdens de teelt. En ze gebruiken zoveel mogelijk biologische middelen. Dat is belangrijk voor als bloemist. Ik wil veilig werken en producten verkopen waar ik achter kan staan" aldus Herr Hoffmann.

Langzaam maar zeker vragen ook consumenten naar de oorsprong van bloemen en planten of naar de middelen welke gebruikt zijn. Dat zijn voor bloemisten geen gemakkelijke vragen. Merken bieden een uitkomst. Als je als bloemist het verhaal achter een merk kent, kun je dat verhaal delen met jouw klanten. Decorum is al 20 jaar lang het premium merk van 55 topkwekers. Alleen het allerbeste van hun kwekerij gaat met het Decorum merk de markt in. Zo weet je als bloemist dat je altijd de beste producten koopt. En vanaf nu dat het Decorum merk ook voor duurzaamheid staat. Alle Decorum kwekers hebben bijvoorbeeld een GAP certificaat. Dat betekent dat zij veilig werken, zuinig omgaan met energie en zo min mogelijk gewasbeschermingsmiddelen inzetten.
 
Er zijn Decorum kwekers die nog een stapje verder gaan en met vrijwel alleen maar biologische middelen werken. Zij hebben het predicaat Product Proof verdiend. Deze vooruitstrevende kwekers hebben met het merk Feel Green, een merk welke de consument in een oogopslag laat zien dat ze een duurzaam product kopen. Feen Green voldoet kwalitatief aan alle Decorum eisen. De verpakking en etiketten zijn van papier. Ook worden Feel Green planten in een kartonnen tray geleverd. Herr Hoffmann is enthousiast over de Feel Green orchidee van Decorum. "Een deel van mijn klanten wil een duurzaam product. Bij Feel Green hoef ik niets meer uit te leggen. Het verhaal staat op de verpakking en het straalt duurzaamheid uit."
 
Er valt zoveel meer te vertellen over duurzaamheid. Wist je dat Decorum orchideeën in een daglichtkas geteeld worden? Daarmee is het gasverbruik drastisch verlaagd. En wist je dat Decorum groene planten groeien met aardwarmte? Achter het Decorum merk zitten tal van prachtige verhalen van passievolle kwekers die u willen helpen de consument te verleiden. Want één ding is zeker, bloemen en planten maken de wereld en betere plek.


 

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant