Afbeelding

Just Chrys laat chrysant stralen

Algemeen Growers pride

De jonge generatie weet wel raad met de veelzijdige en kleurrijke chrysant. Stichting Chryson zorgt er voor dat dit via #1001mogelijkheden allemaal kan worden bekeken.

DOOR WILMA VAN VELZEN

"Binnen de campagne Just Chrysanthemum, Just Chrys, wordt in Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Polen en Rusland veel samengewerkt met jonge bloemisten", zegt Brigitte Hagen van Concept Factory vanuit haar functie als projectleider voor de collectieve promotie van chrysanten voor Stichting Chryson. "Als we hen vragen chrysant in drie woorden te omschrijven, dan overheersen de termen veelzijdig, vrolijk en krachtig! Het zijn juist die eigenschappen die van chrysant bij uitstek een bloem maken voor creatief gebruik."

Jonge bloemisten

Met het rijke kleurenpalet van het product chrysant is volgens Brigitte Hagen uitstekend in te spelen op alle lopende kleurentrends van de verschillende seizoenen. "Maar ook met de verschillende vormen en grootten is er altijd wel een toepassing te vinden die voor de nodige impact zorgt. Logisch dat men zegt dat er geen bloem is die zoveel creatieve toepassingen kent als chrysant. Ze zijn zowel met korte als lange stelen te gebruiken, in losse vaasjes of in een mooi boeket, in een arrangement doen ze het goed en je kunt er allerlei gekke toepassingen mee uithalen in steekschuim en drijvend in waterschalen. Omdat chrysant ook wat langer mooi blijft zonder water worden de bloemen ook wel als juwelen verlijmd, er worden slingers van geregen en zelfs schilderijen van gemaakt. Deze enorme creatieve vrijheid die het product chrysant hen biedt delen jonge bloemisten maar wat graag op social media!"

Influencers

"Ook op consumentenniveau zien we dat de jonge generatie het product chrysant omarmt. Influencers in Nederland en Duitsland gaan helemaal los met chrysant en weten met nog veel meer creatieve toepassingen veel 'ohs en ahs' op te roepen met hun creaties. Dit maakt chrysant uniek. En wie nog steeds durft te beweren dat de chrysant oubollig is, is waarschijnlijk zelf niet helemaal meegegaan met de tijd. Ook de bloemenwereld verandert continue."

Just Chrys

Wat niet iedereen in het vak weet is dat Just Chrys, de campagne voor chrysanten, één van de langst lopende en meest succesvolle productpromoties in de sierteelt is. Met bijna 100% draagvlak wordt deze productpromotie al jarenlang ondersteund door zowel de Nederlandse chrysantenveredelaars als de kwekers. De collectieve chrysantenpromotie is sinds 2013 door Stichting Chryson ondergebracht bij Concept Factory. Daarvoor lag de promotie bij Bloemen Bureau Holland (BBH). Ook toen was Brigitte Hagen al bij de chrysantenpromotie betrokken.

Vernieuwde website

"De populaire website www.justchrys.com is geheel vernieuwd deze week live gegaan. Het is echt een bron van inspiratie voor iedereen die op zoek is naar chrysantentrends. Op deze website wordt een koppeling gemaakt naar social media met wekelijks meerdere creatieve toepassingen. Ook zie je op de website chrysanten die momenteel beschikbaar zijn. Het actuele aanbod van alle veredelaars en kwekers wat op dat moment daadwerkelijk verkrijgbaar is, staat er gebundeld. Via een zoekfunctie kan men zoeken op kleuren, vormen bloemgroottes én soortnamen. Tegelijkertijd biedt de website de mogelijkheid een favorietenlijstje samen te stellen om naar inkopers te sturen. Probeer het snel uit!"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant