Afbeelding
Foto: pull position

Hoogwaardige vakhandel bezoekt Orchid Inspiration Days

Algemeen

Een inspirerende derde editie van de Orchid Inspiration Days, het orchideeënevenement van specialist tot de klant en eindklant, is achter de rug.

Dit jaar openden wederom veertien verschillende orchideeënkwekers in vier regio's hun deuren voor klanten en eindklanten. Ondanks dat het evenement dit jaar een dag korter was, registreerden de deelnemers gezamenlijk meer bezoekers ten opzichte van andere jaren. Dit hoge bezoekersaantal is onder andere te danken aan de toenemende bekendheid van het evenement, dat zowel online als offline zichtbaar is. Het evenement komt ook steeds hoger op de agenda van hoogwaardige retailers en andere vakhandel te staan, die het evenement bezoeken om inspiratie op te doen en te netwerken.
"Voor ons zijn de Orchid Inspiration Days de manier om contact te onderhouden met de kwekers. Blume2000 is daarbij continue opzoek naar nieuwe rassen, trends en noviteiten, welke we tijdens de open dagen bij de kwekers kunnen spotten. Het valt ons ook op dat het evenement steeds professioneler wordt met meer aanbod en mooie presentaties. Dat maakt het evenement van steeds grotere waarde voor vakhandel en eindklanten", aldus Rudolf van der Ende van Blume2000. 

Wereld van de orchidee
Orchid Inspiration Days richt zich op binnen- en buitenlandse relaties door het event in een gunstige periode te organiseren, waarin verschillende evenementen voor bloemen en planten plaatsvinden. De buitenlandse bezoekers hebben hierdoor hun bezoek aan Nederland efficiënt kunnen indelen én konden zich door een breed aanbod laten inspireren en informeren over de wereld van de orchidee. Deze strategisch gekozen datum bleek wederom van positieve invloed; buitenlandse relaties vormden samen bijna de helft van het aantal bezoekers tijdens de orchideeën open dagen.

Trends, noviteiten en duurzame activiteiten
Het totaal aanbod van de veertien deelnemende kwekers was indrukwekkend. In de regio's Aalsmeer, Bleiswijk, Westland en Bommelerwaard maakten de deelnemers van het evenement gebruik om klanten en eindklanten te inspireren en informeren met trends, noviteiten en duurzame activiteiten. Van nieuwe rassen, opvallende (winkel)concepten tot aan de nieuwste bedrijfstechnieken; elke kwekerij zorgde voor een uniek programma waarmee verrast werd.

Klik hier voor de aftermovie.

De organisatie en alle deelnemende bedrijven, Aphrodite Orchidee, De Hoog Orchids, De Vreede Holland, GreenBalanZ, Levoplant, OK Plant, Opti-flor, Pannenkoek Orchideeën, Piet Vijverberg, Stolk Flora, Van der Hoorn Orchideeën, Bamboo Orchids en de twee nieuwe deelnemers, Artisan en Ter Laak Orchids kijken uit naar de editie in 2020.

  
 

Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant