De Calla, verkrijgbaar in allerlei kleuren, is echt een plaatje.
De Calla, verkrijgbaar in allerlei kleuren, is echt een plaatje.

Calla is een product met potentie

Algemeen Growers pride

Calla heeft veel te bieden en vertegenwoordigt een product met potentie. Om de eindklant te plezieren is een betrouwbare indicatie voor de beste kwaliteit noodzakelijk. Dit zal Calla naar een nog hoger plan kunnen tillen.

"Het product Calla heeft voldoende positiviteit in zich om dit te realiseren" stelt voormalig FPC-voorzitter Ton Kortekaas (Kallaland, Voorhout). "Zeker als we met zijn allen de schouders eronder zetten. Ik geloof er heilig in dat we dan in de toekomst nog heel wat steeltjes kunnen maken."

FPC Bolbloemen

Kortekaas legt uit dat vorig jaar bij het doorvoeren van de nieuwe FPC-structuur een aantal producten is gebundeld. "Hierdoor is de FPC Calla niet langer een zelfstandige FPC en werd Calla onder de FPC Bolbloemenassortiment geschaard. Sindsdien vervul ik de rol van FPC-lid voor het product Calla. Er is ruimte voor nog twee 'Calla' FPC-leden."
'Het was even wennen dat het binnen de nieuwe FPC-structuur niet meer alleen om Calla draait. Ook had ik op wat meer generieke samenwerking gerekend op het gebied van promotie. Dit zie ik nog niet helemaal terug. En onlangs kreeg het nieuw ingebrachte promotieplan 365 dagen bloemen onvoldoende stemmen. Inmiddels hebben de FPC's Seizoenbloemen en Bolbloemenassortiment op 6 juni unaniem besloten het promotieplan opnieuw in stemming te brengen."
Product specifieke promotie blijft ook belangrijk. De Calla kwekers en broeiers houden hun product graag in de spotlights. "Ook de veredelaars en licentiehouders lopen hier warm voor en maken deel uit van onze promotieclub. Het praat wat makkelijker en het zorgde ervoor dat bij een aantal events flink wordt uitgepakt, zoals recent nog de spetterende Keukenhof bloemenshow. Daarnaast is er de product specifieke promotie Simply Calla."

Simply Calla

Over Simply Calla legt Marcel Jansen van StrØm Creative Marketing uit dat de exclusieve uitstraling en het stijlvolle imago bij de bloemist onder de aandacht worden gebracht. "Bloemisten kunnen met Calla het onderscheid maken. Hiermee wordt echt waarde toegevoegd aan een boeket of ander bloemwerk. Bovendien heeft Calla een associatie met feestelijkheden, het is een gewild product bij evenementen en in bruidsboeketten. Dit maakt dat de bloemist er ook iets aan kan verdienen. Calla is geen bulk product. Bij een mooi boeket of arrangement horen gewoon Calla's bij."


Vier jaar

De Simply Calla promotie loopt al vier jaar. "Hoewel Calla een gewild product is bij bloemisten, vooral voor rouw- en trouwwerk, is het nog te weinig onderdeel van het standaard assortiment, Frankrijk uitgezonderd. Ook veel Cash&Carry's voeren een beperkt Calla -assortiment, waardoor het brede kleurenpalet en brede toepasbaarheid onderbelicht bleef. Deze frustratie was het uitgangspunt voor de start van Simply Calla."

Marcel Jansen van StrØm Creative Marketing.

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant