Selecta one: Terugblik op een sucesvolle IPM 2019 | De Bloemenkrant
Logo bloemenkrant.nl
Foto: selecta

Selecta one: Terugblik op een sucesvolle IPM 2019

Selecta one presenteerde zich dit jaar van 22 tot 25 januari 2019 op de IPM met een grotere en nieuw ontworpen beursstand.

Op de vanuit alle kanten bereikbare 220 m2, liet het jonge plantenbedrijf nieuwe en bekroonde rassen, aantrekkelijke marketingconcepten en een nieuwe stek-technologie zien. Voor de derde keer op rij werden de snijbloemen van dochteronderneming Selecta Cut Flowers geshowd.
Een van de marketingthema's op de Selecta-stand waren herfstachtige aanbevelingen voor plantencombinaties voor de late zomer en herfst, het AutumnFriends-concept, waarbij de stekken vanaf het oppotten in de mixpot groeien. De succesvolle mini-anjer Pink Kisses® stond er in diverse potmaten en verpakkingsopties.
Met betrekking tot de consumentencampagne versterkt Selecta one in 2019 de marketingcommunicatie en ondersteunt hiermee vooral de detailhandel. Zo wordt er een Pink Kisses® DIY Tour in samenwerking met VDG geplant.
Ook de verschillende winnaars uit het Selecta-assortiment straalden tijdens de IPM: FleuroStar-winnaar 2018/19 Osteospermum Purple Sun en FleuroStar-winnaar 2017/18 Calibrachoa PinkTastic®. En natuurlijk ook de succesvolle petunia NightSky® en de andere Sky- petunia's BabyDoll®, LightningSky en GlacierSky. Integraal onderdeel was opnieuw het poinsettia-assortiment met de welbekende kerststerren, zoals de Christmas Feelings®-familie en de moderne mooie kerststerren uit de Christmas Beauty-serie.

Poinsettia Christmas Mouse
Een van de hoogtepunten tijdens de IPM was de schitterende allernieuwste poinsettia van Selecta one: Christmas Mouse® - de iets andere kerstster. Dit robuuste ras met ronde in plaats van puntige schutbladeren overtuigde de deskundige jury van de Innovations Award tijdens de IPM 2019 in de categorie "Bloeiende kamerplant". "Een nieuwe vorm, een nieuw product, een nieuwe impuls voor een van de bestsellers van de Duitse potplanten", concludeerde de jury. De zacht ogende, ongewone bladvorm doet denken aan de oren van een muis. Met het kerstgedicht "The Christmas Mouse" van de Duitse schrijver James Kruss als inspiratie werd de naam en een marketingconcept met een schattig figuurtje bedacht om zo het jongste publiek te bereiken. Selecta one ondersteunt haar klanten en de handel met bijbehorend PoS-materiaal.

Grote interesse wekte Selecta met haar innovatieve stek-technologie voor de Europese markt. Met ROCS (in substraat gewortelde stekken in een multimedia-strip van Visser Horti Systems) en een volledige automatisering, onderstreept Selecta haar claim om altijd one step ahead te zijn.


Klaus Gaumann, sinds 1 november 2018 de nieuwe directeur Marketing & Product Management bij Selecta one, en daar voor jarenlange ervaring in de nationale en internationale brandmanagement in de voedingsmiddelenindustrie, trok een positieve conclusie van zijn eerste IPM: "Onze klanten zijn enthousiast over onze presentatie, onze marketingconcepten en onze innovaties. We hadden een groot aantal bezoekers, interessante gesprekken en vele constructieve discussies."

Meer berichten
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225608&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=bloemenkrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225606&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=bloemenkrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>