Afbeelding
Foto: Fred Roest

Uitreiking TuinZaken Retail Awards 2018

Algemeen

Tijdens een feestelijke TuinZaken Retail Awards Winnaars Lunch zijn op 19 februari de TuinZaken Retail Awards 2018 uitgereikt, de´ prijzen voor de tuincentrumbranche.

Dit jaar zijn de TuinZaken Retail Awards 2018 door de vakjury toegekend in zeven categoriee¨n. 

De TuinZaken Product Awards zijn toegekend aan: ECOstyle (Tuinonderhoud en - gereedschap), Magical Colours your Home (Groen binnen), Roma nova (Groen buiten), Edelman (Inrichting en sfeer), Vitakraft Nederland (Dierenartikelen). Rob Verlinden ontving de Karel Verdonschot Award voor zijn jarenlange toewijding aan het tuinvak. Ondernemer Tom Uljee van Intratuin Barneveld is Retailer van het jaar 2018. 

Karel Verdonschot Award 2018: Rob Verlinden 
De oeuvreprijs Karel Verdonschot Award is vernoemd naar de in 2013 overleden hoofdredacteur van vakblad TuinZaken. Winnaar Rob Verlinden was maar liefst 33 jaar lang het boegbeeld van tuinieren en de groensector op tv. In 2018 stopte Verlinden als presentator van Robs Grote Tuinverbouwing op SBS6. Een uitgelezen moment om de waardering van de branche te tonen. 'Hij verdient het als geen ander.' 

Retailer van het jaar 2018: Ton Uljee, Intratuin Barneveld 
De award voor de beste retailer van het jaar is een overallprijs met de kernkenmerken: vernieuwing, historie en succes. De winnende retailer Tom Uljee voert een bruisend tuinretail bedrijf, is heel vooruitstrevend in de bedrijfsvoering en weet wat de consument van nu wenst, denkt en koopt. Het eigentijdse tuincentrum is tevens de groenste Intratuin; zowel qua planten als op het gebied van verduurzaming. 

Tuinonderhoud en -gereedschap: ECOstyle 
Winnaar ECOstyle wordt gewaardeerd door de jury vanwege de actieve betrokkenheid bij de gehele branche. Ze zitten helemaal in de duurzaamheid en hebben een fantastisch nieuw pand dat daar op aansluit. 'Duurzaamheid is het DNA.

Groen binnen: Magical Colours your Home 
De kleine compacte hortensia Magical Revolution voor binnen van Magical Colours your Home is kleurtonend en bloem verkleurend. Met de storytelling, de communicatie naar de consument en de Facebook campagne die er aanhangt heeft het concept zich reeds bewezen. 'Het prominent geven van 150 dagen bloeigarantie straalt vertrouwen uit'. 

Groen buiten: Roma nova 
Een kweker die zijn nek uitsteekt is Roma nova met het totaalconcept van milieuvriendelijk geteelde premium bloembollen in combinatie met een mooie etikettenlijn en een zelf ontworpen trendy pottenlijn. 'De stampvolle potten met biologische voorjaarsbolletjes mogen niet ontbreken in winkels die zich willen onderscheiden.' 

Inrichting en sfeer: Edelman 
Edelman oogst als leverancier veel waardering en heeft een breed assortiment voor zowel binnen als buiten. De lijn Mica wordt genoemd als duurzamer met echt leuke, trendy spullen. Voor de KiKa Kerstballenactie van de tuincentrumbranche zijn ze enthousiast op de kar gesprongen en hebben daardoor mede gezorgd voor een geslaagde eerste editie. 'Qua leverancier is het een hele fijne partner die ook echt actief meedoet in de branche zonder alleen naar eigenbelang te kijken.' 

Dierenartikelen: Vitakraft Nederland 
Het assortiment van Vitakraft Nederland is steeds vernieuwend. In honden-, katten-, knaagdier- en vogelsnacks ontwikkelen ze in samenwerking met de branche nieuwe innoverende producten. Ze denken mee met de retail aangaande folders, acties, store promotions en displays. Maar bovenal zijn ze bezig met het positief benaderen van het huisdierenbezit. 

Vakjury 
De vakjuryleden van de TuinZaken Retail Awards 2018 zijn Peter Admiraal (Ranzijn tuin & dier), Patrick Coppelmans (TC Coppelmans Nuenen), Peter Paul Kleinbussink (Intratuin), Marcel Koene (TC De Carlton), Joke Schalk (Life&Garden Etten-Leur), Brenda Horstra (Tuinbranche Nederland), Frank van der Heide (Tuinbranche Nederland), Anita Meuleman (TuinZaken en Garden Retailer) en Tjeerd Posthumus (TPK Media & Events). 
  

Foto's: TuinZaken/ Fred Roest.

 

Afbeelding

Uit de krant

Meest gelezen

Uit de krant