Valentijnsomzet Fleurop 10% hoger dan vorig jaar | De Bloemenkrant
Logo bloemenkrant.nl
Foto: Fleurop

Valentijnsomzet Fleurop 10% hoger dan vorig jaar

De bloemisten van Fleurop hebben vorige week alles op alles gezet om verliefde klanten in binnen- en buitenland van bloemen te voorzien.

Met een omzet die 10% hoger lag dan in 2018, was het drukker dan ooit. Het boeket met de titel 'Lieflijk rode roos' was de absolute favoriet.

"Elke Valentijnsdag is voor ons een piekmoment", vertelt Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop. "Maar dit jaar hing er duidelijk meer romantiek in de lucht dan vorig jaar. Of het nu door het zonnige weer of onze nieuwe campagne komt: mensen hebben elkaar massaal de liefde bezorgd. Ik ben bijzonder trots op onze bloemisten, die de hele dag in touw zijn geweest om dit mogelijk te maken."

Feiten en cijfers
Dat boeket 'Lieflijk rode roos' de publieksfavoriet van 2019 is, komt voor De Zwart niet als een verrassing: "Dit boeket, dat als hoofdingrediënt rode rozen heeft, geeft je het ultieme valentijnsgevoel." Geld en afstand spelen geen rol op de dag van de romantiek, concludeert de marktleider in bloemen. Het duurste boeket was € 311,95. De bloemengroet die het verste ging, was naar Christchurch in Nieuw-Zeeland.
 

Meer berichten
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225608&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=bloemenkrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225606&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=bloemenkrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>